• Anonym (F)

Han vägrar bryta med kk

Vi har dejtat länge, nu blivit tillsammans, världens bösta relation. Men han vägrar bryta med sin kk. Han har skrivit med henne i smyg och vägrat erkänna detta. Senare hette det att hon är en nära vän. Han umgås med henne en gång i veckan i smyg. Detta slutade när jag konfronterade honom. I helgen träffades de ute av en slump. Han vägrar sluta prata med henne men har sagt att han kan begränsa detta till en gång i veckan och ses max en gång i månaden. De har känt varandra sedan många år. Kan jag hindra detta och vore det rätt av mig? Litar ändå på honom såpass mycket att han måste kunna umgås med en vän av motsatt kön men har ändå en gnagande känsla när han skriver med henne denna stund i veckan. Är så jäkla trött på henne. 

• Svar på tråden Han vägrar bryta med kk
  • Anonym (F)
    Anonym (Helena) skrev 2025-02-18 18:59:00 följande:
    Inte en chans att jag hade godtagit det där.

Kvinnlig kompis, absolut. Umgås med kk, aldrig i livet.
    För att förtydliga det hela är de inte kk längre, de låg senast strax innan vi träffades. Och det är längesen nu. 
  • Anonym (F)
    Tecum skrev 2025-02-18 19:00:08 följande:

Han kan väl få prata med henne då och då, men inte träffas på tu man hand. Både han och hon borde inse att det är olämpligt. Och är han så bra som du skriver ska han gå dig till mötes i detta. Ditt mående är lika viktigt som deras.

Känner samma. Men hur ofta vore rimligt? han tänker en gång i veckan. Jag skulle vilja mer sällan. Men känns illa att behöva begränsa någon. Levde själv i en relation förut där han begränsade mig och mådde väldigt dåligt av det 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 18:35:46 följande:
    Men är det rimligt 
    Att bryta ja
  • Anonym (Helena)
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 19:03:42 följande:
    För att förtydliga det hela är de inte kk längre, de låg senast strax innan vi träffades. Och det är längesen nu. 
    Spelar ingen roll, aldrig att jag godtagit det.
    Han får välja helt enkelt.

Borde inte vara ett svårt val om ni har "världens bästa relation". 
    (Vilket jag har svårt att tro...)
  • Fjäril kär
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 19:04:44 följande:
    Känner samma. Men hur ofta vore rimligt? han tänker en gång i veckan. Jag skulle vilja mer sällan. Men känns illa att behöva begränsa någon. Levde själv i en relation förut där han begränsade mig och mådde väldigt dåligt av det 
    Och nu sitter du där igen...

Jag frågar återigen varför hans känslor är viktigare än dina? 

En sund normal relation består av två personer enbart.  
    Lever dina vänner så här? Dina föräldrar?  Nej? Så varför ska du leva så? 
  • Anonym (Granbarr)

Vart är din självrespekt TS? 

Om du tittar bland dina vänner och familj och jämför med din . Vem har en mest sund relation?  

• Tecum
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 19:04:44 följande:
    Låter väl rimligt. det var ju längesen de hade någon sexuell kontakt.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Skulle gissa att de fortfarande är kk och enda anledningen till att de inte är mer än så beror på att HON inte vill. Så han får hålla tillgodo med dig, njuta av de smulor han får av henne och hoppas på att hon nån dag väljer honom.
    DET är anledningen till att han inte vill/kan ta bort henne från hans liv.

• Anonym (Gammal i gamet)

Men vad är hennes situation- är hon singel? Har ny KK? 

Jag hade ju velat veta vem det är som går och suktar efter vem innan jag tar ett beslut.

Om hon är singel och ville ha honom så kan du ge dig på att han kommer att vara otrogen med henne som snuttefilt så fort er relation utsätts för stress, eller barn.

Det känns inte kul att gå och vänta på tycker jag, så jag hade nog sagt nej tack där om han inte slutar träffa henne IRL/ hon blir superupptagen med en annan man.

Jag har ett strul från forntiden kvar som vän men då vi bor 120 mil ifrån varandra och bara äter en middag ute vartannat år så oroar sig min man inte över det.

• Anonym (Helena)
    Tecum skrev 2025-02-18 19:31:44 följande:
    Låter väl rimligt. det var ju längesen de hade någon sexuell kontakt.
    Säger han ja.
Svar på tråden Han vägrar bryta med kk