Blöder mycket, kan inte åka till sjukhus
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Fick barn för 2,5 veckor sen med akutsnitt , slutade blöda för ungefär en vecka sen. Idag började jag blöda igen , trodde nästan att det var mens först fast jag ammar och det nästan borde vara omöjligt så här tidigt (tror jag?) har ont som mensvärk också.
Men sen började det blöda mycket mer än en vanlig mens och det är en annan färg (ursäkta TMI), typ brunrött / mörkrött. Jag ringde till gynakuten innan det hade börjat blöda riktigt mycket och de sa att jag helst ska åka in direkt men det går verkligen inte. Är ensam hemma med tre barn, nyfödda bebisen, en 3-åring och en 8-åring. Min partner som är pappa till de två yngsta är ute med en kompis men även om han skulle komma hem kan jag ju inte åka in till sjukhuset nu och sitta hela natten med bebisen , kan inte lämna henne heller för jag ammar.
Vad gör jag? Jag tror att jag måste vänta tills imorgon men är lite rädd.. Någon som har någon aning om vad det kan vara? Infektion ? Har inte feber iallafall. Något kvar av moderkakan men borde de inte sett det vid snittet? Något som har gått upp inuti (vet att livmodern sprack lite när de tog ut barnet)? Eller kan det bara vara avslaget som har kommit tillbaks fast det är så mycket mer än innan?
Ursäkta om det blev långt och rörigt.. tacksam för svar.