Anonym (X) skrev 2025-03-05 09:05:05 följande:
Absolut ingen tvingade Zelensky att börja tjafsa emot Vance när Vance sa att "efter en misslyckad Biden så ska nu USA prova diplomati" med sitt lätt spydiga "Det har vi redan provat och det fungerade inte. Så JD vad tänkte du för diplomati?".
Vid inget tillfälle i samtalet före detta hade vare sig Vance eller Trump kritiserat Ukraina eller Zelensky.
Jag tänker att Zelensky är ansvarig för vad han själv säger men jag tvivlar på att hans hjärnsläpp dar och då var planerat.
Jag tror mer det handlar om att han var pressad av situationen där han satt och var på väg att signera ett avtal som skulle ge bort en del av landets resurser och att det blev för mycket för honom med alltihop.
Tom Araya har lagt in samtalet transkriberat om du vill läsa
Jag tycker det var rätt svar av Zelenskyy. Är det inte precis vad du hade sagt om din motståndare hade invaderat dig 14 ggr efter ni utlyst vapenvila?
Är inte höjden av idioti att fortsätta göra samma misstag, och förvänta sig ett annorlunda resultat ?
Det som Trump och JD inte klarar av är att bli ifrågasatta. Precis som äkta narcissister.
För övrigt tyckte jag att Zelenskyy verkligen inte betedde sig sarkastiskt, utan försökte bete sig ödmjukt. (Trots språksvårigheter) Tror bara det inte dög för Trump och JD, som ville att han skulle tacka på sina bara knän. Det kändes som att de var ute efter att förödmjuka Zelenskyy. Garanterat för att ställa sig in hos Putin.