Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Fred i Ukraina

Tow2Mater skrev 2025-03-05 18:24:43 följande:
    Nej jag stödjer inte alls allt han gör.

Var har jag sagt jag är neutral? Ar ytterligheterna de enda du och vissa andra här ser och antar? Antingen stödjer man allt Trump gör, eller så är man neutral eller är emot allt han gör?
    Jo då. Du stödjer och försvarar i princip allt som Trump gör. Trumps politik är även ett hot Sverige. Sådana som stödjer Trump borde övervakas.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Stoppa lidandet) skrev 2025-03-05 17:15:59 följande:
    Krig innebär ett ofattbart mänskligt lidande. PTSD. Människor som förlorar kroppsdelar. Människor som blir blinda. Människor som får leva med kroniska smärtor, eller konstant stress. Det räcker nu. Låt Ryssland behålla sina landområden. Land är bara land. Människoliv är dock oersättliga. Låt Ryssland behålla det dem tagit, eller få lite till. Ryssland har ändå vunnit konflikten. Sverige fick ge bort Finland. Tyskland fick ge bort territorium när dem förlorade kriget. Att ge bort landområden är bara naturligt. Att tro något annat verkar väldigt naivt.
    Så du tycker att Ukraina ska bara kapitulera och göra som Ryssland vill? Det är inte logiskt på något sätt. När Ryssland  sedan atackerar andra länder är det då bäst att bara kapitulera eftersom annars kommer folk att dö? Du låter som en rysk troll.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 21:23:05 följande:
    Dumheter igen av dig. Du verkar gå på autobot repeat. Du sprider en ganska skrämmande bild av sverige om du anser dig representera svenskar.
    Du stödjer Trump som stödjer Putin som är ett hot mot Sverige. Vad är du då?
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 21:38:42 följande:
    Vadå 'är'? jag stöder ett starkt europeiskt försvar, mot Putin.
    Nej. Så är det inte. Läser man dina inlägg är det mycket tydligt att du stödjer allt som Trump gör och säger. Trump srödjer nu Ryssland och är Putins bästa vän. Ryssland är ett hot mot Sverige. Det är uppenbart att de som stödjer Trump är fientliga mot Sverige.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Vladimir Svensson) skrev 2025-03-06 00:38:51 följande:
    Hotar inte Sverige, Hotet har vi redan tagit hit, Gå ut på stan och kolla vad det är för "gäng" som drar omkring.
    Vad menar du? Ryssland är visst ett stort hot mot Sverige. Att försöka förvränga fakta och splittra Sverige är också fientligt mot Sverige.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 22:45:40 följande:
    Dumheter, igen.

varför väljer du att basera din åsikt att jag stödjer allt som Trump gör på vad jag välet att skriva i en diskussion som handlar om Ukraina? Ser du inte hur missvisande det kan vara? Lyssnar du inte alls när jag rakt ut säger att jag inte stödjer allt Trump gör? 
    Du väljer själv vad du skriver och du väljer att försvara precis allt som Trump gör, trots att det som han gör och planerar att göra, stärker Putin och Ryssland.  Nästan alla dina kommentarer är försvar av Trump.

Jag tycker att det är skrämmande att vi i Sverige har personer som stödjer hotet mot Sverige. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Stoppa lidandet) skrev 2025-03-06 01:15:31 följande:
    Jag står på fredens sida. Det är bäst att avskräcka Rysslands politiska ledning med militära allianser och upprustning. Aldrig att de vinner mot ett enat Europa. För att få fred krävs dock att Ukraina gör stora eftergifter? det är så krig alltid slutar; en vinnare, en förlorare. Zelenskyj verkar dock inte fatta det. Så USA kommer nog pressa Ukraina till att underkasta sig Ryssland vid förhandlingsbordet. För att göra freden hållbar är allt som krävs lite säkerhetsgarantier såsom att ha europeiska fredsbevarande styrkor. Såklart vi alla hoppas att Ukraina skulle vinna, men inget land tycks vara berett på att skicka egna trupper till Ukraina. Ok vi verkligen ville att dem skulle vinna skulle vi skicka militär trupp dit. Men nu får vi hantera verkligheten, med målet att stoppa brotten mot mänskligheten som nu pågår. Om Ryssland bryter mot freden får väl helt enkelt kriget fortsätta, men då har dem också förhoppningsvis Européernas fredsbevarande styrkor mot sig.
    Nja. Du står på Rysslands sida. Du vill att Ukraina ska bara kapitulera. Det är det du skriver. Enligt ditt resonemang ska man bara kapitulera när Ryssland atackerar. Det är inte att vara på fredens sida, det är att vara på Rysslands sida.
  • Anonym (Antiextremist)
    Trump går fram som en diktator, psykiskt sjuk ledare som förväntar sig att alla ska rätta sig efter hans planer och önskningar och att alla ska falla på knö och bara hylla honom. Trumps vicepresident och ministrar är hans slavar som går runt och varnar andra länder att "de måste behandla Trump med respekt". Det är ju helt sjukt.
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2025-03-06 12:48:25 följande:
    En orättvis fred med frysta frontlinjer innebär fortsatt etnisk rensning, mord och våldtäkter på orchockuperade delar av Ukraina. Jag är skeptisk till att ukrainarna är med på det...
    Vad märkligt att just du skriver så med tanke på att du stödjer Israel och allt det hemska Israel gjorde i Gaza. 
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-03-06 15:29:28 följande:
    Du låter som ett rysstroll som vill slå in en kil mellan USA och Europa.
    😅😅😅 kan du förklara på vilket sätt är jag rysstroll? Är inte det väldugt tydligt att jag är starkt mot Ryssland? Stödjer du Trump och det han gör?
Svar på tråden Fred i Ukraina