• Anonym (Gubbsjuk)

Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?

Jag är man och drygt 50 bast.
    Sista åren har jag blivit mer och mer attraherad av unga kvinnor.
    Både fysiskt men även på det mentala planet.
    Det känns som kvinnor i min egen ålder har tröttnat på livet och är så nöjda med att bara vara.
    (detta är såklart en stark generalisering)
    Medans unga kvinnor oftare är glada, positiva och mer framåt.

Nu är det inte så att jag på något sätt försöker ragga på dessa unga kvinnor.
    Det skulle inte falla mig in då jag har ett visst mått med självinsikt kvar.

Men detta är också jobbigt, då jag inget hellre vill än att flirta med dem.
    Är ständigt lite rädd på jobbet att någon av mina unga kvinnliga kollegor (har rätt många) ska få för sig att man är en äcklig gammal gubbe.
    Gör allt för att undvika situationer där sådant kan uppstå.
    Samtidigt är det svårt att vara så neutral när man tycker någon är attraktiv.

Känns som att jag måste byta jobb!

• Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2025-02-21 14:39:23 följande:
    För jag tyckte inte att jag hittade någon kategori som var bättre.
    Så, ett misstag från min sida.

Och nicket? Också ett misstag? 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Vuxen man) skrev 2025-02-21 14:51:37 följande:

Att du avstår från kontakter med unga kvinnor kommer endast att ha en enda effekt. Äldre tanter tycker att du gör rätt. Du blir inte en bra människa för att du undviker unga kvinnor. Du kommer inte att må bättre för att du avstår, tvärtom. Du blir absolut inte lyckligare för att du undviker unga kvinnor, tvärtom.

När du sitter på hemmet skall du då tänka : Vad bra att jag undvek att flörta med den 25-åringen, då gjorde jag allt dom de 35-65 åringarna kvinnorna en riktig tjänst. Livet går ju ut på att uppleva saker inte oroa sig för vad andra kanske tycker och tänker.

Fast han vill ju inte ligga med dom. Menar du att han ljuger? 

• Anonym (Gubbsjuk)
    Anonym (Mx) skrev 2025-02-21 15:15:58 följande:

Och nicket? Också ett misstag? 

Nej, för det är så jag känner mig för att jag attraheras av dessa kvinnor.
    De är halva min ålder.
    Men gubbsjuk behöver inte betyda kåt, eller?
    Jag kanske har missat något där?

• Anonym (Bagge)

För det första är du man. Det är normalt. För det andra gör du ditt bästa och för det tredje så ser förhoppningsvis dessa unga kvinnor det. En klok ung kvinna skulle helt enkelt förstå att en man är en man.

• Anonym (Mkex)

Fullt normalt. Dom flesta män finner 25-åringar mycket attraktiva.

Men att agera på det är något annat.

• Anonym (Försvinner med sex)
    Anonym (blonda tjejen 18) skrev 2025-02-21 14:31:50 följande:
    ne fyllde 18 för ett tag sen.
    Ja, för fem år sedan. Det är ett bra tag sedan nu.
  • Anonym (Vuxen man)
    Anonym (Mx) skrev 2025-02-21 15:17:07 följande:

Fast han vill ju inte ligga med dom. Menar du att han ljuger? 

TS kommer att må bra av flirta med dom. 
    Det viktiga är att må bra. 
  • Anonym (Anonym)

Det är ju okej. Varför så hård mot dig själv? Kanske är meningen att du ska träffa en yngre kvinna. Vem vet? Finns många yngre som attraheras av äldre män med.

• Epikuros

Vill börja med att be TS om ursäkt för att jag inte enbart svarar på frågan.
    Blir så himla irriterad av fördomsfullheten här. Varför skulle inte en 50-årig man och en 25-årig kvinna kunna ha ett förhållande - eller en kvinna på 50 och en man på 25? Vad är det som säger att det per automatik måste innebära ensidigt utnyttjande? Visst, jag kan se att det kan bli så, men det är knappast någon regel. Det är lika "normalt" att bli attraherad av någon yngre eller äldre som att inte bli det. Eller vad säger ni till de unga kvinnor som verkligen vill vara med en äldre man, skammar ni dem, förklarar för dem att de är störda? Jag tycker att vi (som kultur) borde ägna mindre tid åt hur och med vem andra väljer att leva sina liv.
       Självklart finns det kvinnor (i alla åldrar) som tycker att det är obehagligt med den manliga blicken och därför bör vi män lära oss att uppföra oss - och ja, jag vet att väldigt många män inte besitter denna förmåga. Men bortsett från det, om man, som TS, gör sitt bästa för att inte utsätta sina medmänniskor för obehag, vad har vi då att klaga på?
    Min fru sedan över 20 år tillbaka är snart sextio, själv är jag i 40-årsåldern. När vi träffades fick hon ta ganska mycket skit och konstiga blickar och folk påstod att jag hade "mama issues". Två decennier senare har alla de där rösterna tystnat.   

Jag vet ingenting om dig, TS, mer än det du skriver här, så jag kan enbart utgå ifrån det, och att du attraheras av yngre kvinnor är inte onormalt på något vis. Det blir dåligt först om du agerar på det - i alla fall på jobbet. Jag är gift, har ingen som helst lust att lämna min fru för en yngre kvinna, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte attraheras av somliga. Precis som du gör jag allt i min makt för att de inte ska behöva märka detta. Vore jag singel skulle jag inte springa efter yngre kvinnor, eftersom jag vet att det lätt skulle kunna skapa obehag, men skulle däremot en yngre kvinna lägga an på mig kan jag inte lova att jag skulle hålla emot. 

Jag uppfattar ditt inlägg som att det är att du enbart känner attraktion till yngre som du upplever som ett problem. Personligen tror jag inte att du kan träna bort att bli attraherad av yngre kvinnor, däremot kan du förmodligen träna dig till att även bli attraherad av äldre kvinnor. Addition istället för subtraktion. Vad tror du om det?

• Anonym (L)

Jag tycker inte att det låter så himla konstigt faktiskt. själv är jag 45 och kvinna, jag attraheras enbart av unga män i dagsläget av samma anledning som du nämner här. Jag upplever att männen i min egen ålder har förbittrats och tappat sugen på livet, helt enkelt. Själv är jag sprudlande av energi och vill ha någon som matchar det. 

Jag blir uppraggad av yngre män på regelbunden basis och har nappat på det som varit intressant. 

Hur unga är tjejerna du attraheras av? 

Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?