Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Bara barnens?

Varför skulle det vara familjens? Känns det rättvist? Ska exet förse familjen med snacks? 

Om du är exet som skickar med snacks som äts upp av den andra familjen så sluta med det. Då får föräldern själv förse barnet men eget lördagsgodis/snacks. 

• Fjäril kär
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:35:23 följande:

Är inte intresserad av någon vidare diskussion, jag vill
    bara ha svar på det jag frågar om.

Lägg inte på barnen att du har ätstörningar.  Det är inte deras ansvar att äta upp chipsen du har köpt för att du inte kan ha det hemma.

Konkret tips:  

Köp dessa små portionspåsar av chips som finns och planera att dom är slut tills barnen ska till exet. 

Skicka inte med chips. Punkt. Hur exet gör med barnen är inte din sak och inget du kan påverka. 
  • Fjäril kär
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 14:21:46 följande:
    Jag har inte lagt något på barnen. De VILL ta med sig det. Herregud vilken grej ni gör det till.
    Det är inte bara chips för den delen, det är vad de än får med sig, även saker de köpt själva.
    Fast det är ju DU som gör det till en grej som staplar upp en massa bortförklaringar och ursäkter till varför det är som det är istället för att ta ansvar för din egen del I detta. 
  • Fjäril kär

Om inga förslag duger som du fått tips om här så vad vill du att vi ska göra?  Ansvaret är ditt hur du än vrider på det. Exet kan du inte förändra. Så vad hade du tänkt dig få för tips? 

Svar på tråden Bara barnens?