Inlägg från: Anonym (Mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mmm)

Bara barnens?

Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:05:47 följande:
    För att man inte vill ha det hemma som sagt. Skickas det inte med så slängs det och det känns onödigt när barnen faktiskt vill ha med sig det. Det är inte regelbundet direkt, utan någon gång ibland det blir över.
    Varför ska en vuxen människa skapa en konflikt över att hens barn vill ta med sig sitt snacks?
    Varför slänga det? Korkat, lägg undan det istället tills barnen kommer nästa gång. Båda föräldrarna är lika korkade.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:25:20 följande:
    Ätstörningar och kämpar med viktnedgång. Barnen har motsatta problem och behöver gå upp i vikt, det är dietisten som gett rådet med chips. Det går att låta bli så länge de är här, men när jag är ensam en vecka är det mycket svårare.

Så de ska äta tomma kalorier, tycker dietisten? 

Ge dem ordentlig mat istället eller köp mindre chipspåsar. 

• Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:35:23 följande:

Är inte intresserad av någon vidare diskussion, jag vill
    bara ha svar på det jag frågar om.

Ja, det är barnens chips. 

Så, är problemet löst nu?

• Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 15:35:54 följande:
    De är tonåringar. Det är en sak om hen skulle fråga, men hen äter upp ALLT och kan tom vägra ge dem det för att ta det själv. Barnen får ofta köpa saker själva för att det öht ska finnas något att ta där och sen äter hen upp det också.
    Om de är tonåringar kan du ju prata med dom. Förklara varför du inte låter dom ta med saker från dig till honom, och be dom att äta sitt snacks när han inte ser eller något annat förslag, t ex bara köpa lite åt gången så det inte blir rester. Och köp inte hem stora påsar. Tråkigt för dom, men det måste ju vara ännu tråkigare när han äter upp deras saker. 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 15:49:53 följande:
    Vilken del har jag i att hen äter upp barnens saker?

Du skickar ju med saker han äter upp. Varför ge saker till dina barn när du vet att han äter upp dom? Då är det som att du accepterar hans beteende. 

Svar på tråden Bara barnens?