• Anonym (M)

Bara barnens?

Om barnen får med sig tex chips från den andra föräldern när de byter vecka, blir det "familjens snacks", eller är det endast barnens? Föräldrarna är inte vänner, om det spelar in.

• Svar på tråden Bara barnens?
  • Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2025-02-21 14:55:39 följande:
    Fast det är ju DU som gör det till en grej som staplar upp en massa bortförklaringar och ursäkter till varför det är som det är istället för att ta ansvar för din egen del I detta. 
    Vilken del har jag i att hen äter upp barnens saker?
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 15:49:53 följande:
    Vilken del har jag i att hen äter upp barnens saker?

Du skickar ju med saker han äter upp. Varför ge saker till dina barn när du vet att han äter upp dom? Då är det som att du accepterar hans beteende. 

• Lynx123

Tycker gott att barnen kan lära sig att dela med sig. Däremot vore det trist om exet bara tog allt ifrån dem och åt upp allt själv. 

• Agda90
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:21:49 följande:
    För att man inte klarar av att ha sånt liggande! Det är inget som är korkat med ätstörningar. En sak att stå emot när barnen är här, en helt annan när man är ensam.

Som sagt, det är långt ifrån något regelbundet med att det skickas med, att hen tog det fick jag veta igår.
    Så både du och ditt ex har någon form av ätstörning så att ni inte kan låta bli att äta upp snackset? Och så har du mage att bli arg på ditt ex som inte kan låta bli att tugga i sig barnens chips?
    Otroligt! 
  • Anonym (Betty)

Men herregud jag trodde det var småbarn vi pratade om men de är alltså tonåringar? 

Så du skickar med snacks och då käkar exet upp det och om det ligger kvar så äter du upp det? Så nån vuxen äter upp det oavsett alltså.

Trodde det var småbarn som tjajsde till sig att få ta med sig sitt lördagsgodis. Tonåringar borde man väl kunna prata med och diskutera. 

Och efrseom de är tonåringar borde de i sin tur kunna prata med pappan. Eller varför visar de ens pappan vad de har med sig? Kan de inte ha snackset i sin väska och ta fram när de själva ska äta? Varför lägger se ens in det i det gemsamma skafferiet liksom? 

• Anonym (Va)

Men snälla. Detta beteende är ju inte okej. Vafan är det för fel på föräldern? Och hur svårt är det att köpa ett par påsar chips så det räcker till alla?

Jävla idiot. Hade blivit förbannad och ringt hen. 

• Anonym (Alexandra)

Alltså, gör det bara inte till en så stor grej? Det är bara lite jävla chips. Prata med exet om att barnen blir ledsna, eller prata med barnen om hur de kan hantera situationen och stötta dem i deras känslor.

Är de tonåringar lär de ju knappast ha vv mycket längre till. Vet typ ingen som har det på gymnasiet, för att det är för drygt för ungdomarna att åka fram och tillbaka. 

• Anonym (M)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-02-21 15:53:36 följande:

Du skickar ju med saker han äter upp. Varför ge saker till dina barn när du vet att han äter upp dom? Då är det som att du accepterar hans beteende. 

Som sagt visste jag inte om det förrän de berättade den här veckan.
  • Krocko
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 14:21:46 följande:
    Jag har inte lagt något på barnen. De VILL ta med sig det. Herregud vilken grej ni gör det till.
    Det är inte bara chips för den delen, det är vad de än får med sig, även saker de köpt själva.
    Det ju du som gör det till en grej, vad farao spelar det för roll när det handlar om en halv påse chips en gång i månaden?
  • Anonym (M)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:59:13 följande:
    Så både du och ditt ex har någon form av ätstörning så att ni inte kan låta bli att äta upp snackset? Och så har du mage att bli arg på ditt ex som inte kan låta bli att tugga i sig barnens chips?
    Otroligt! 
    Nej, hen är bara ego. Att jag tar det som lämnas här är inte jämförbart med att hen äter upp det de tar med sig. Jag tar rester, hen tar det de är där för att äta. Hen kan äta saker framför dem och ändå förvägra dem att ta. Det är helt olika situationer. Jag rör inte saker jag vet att barnen vill spara till nästa gång de kommer, chips vill de inte äta när den varit öppen så länge, så om de inte äter det slängs det.
Svar på tråden Bara barnens?