Inlägg från: Anonym (Hin Håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin Håle)

Så vad ska vi äta då? (bojkotta livsmedelsbutikerna vecka 12)

Tycker det är ett himla trams. 
    Handla någon annanstans istället, varje gång. 

Tror folk på allvar att det är produktivt att ge fan i att handla på Ica under vecka 12 för att sedan gå dit igen vecka 13? 

• Anonym (Hin Håle)
    klyban skrev 2025-02-26 18:18:49 följande:

Det är ett budskap att kanske det är dax att tänka om på vissa saker och prissättning och vinster som är lite väl i överkant.
    För i inflationen så har det sett ut att deras marginaler har samma procentsatser.

Vilket betyder att inflation är något som är en guldgruva för dom, då de inte skadas allt av den som vi som handlar och speciellt inte arbetaren och låglönetagaren.

Om budskapet är så viktigt kanske en vecka inte är tillräckligt, men på klassisk svennemanér så gör man det halvhjärtat, om ens det. 
    ''Nääää nuuu får det fanimig vara noooog, jag ska inte handla på ICA.....vecka 12'' 

Så himla svagt, blekt och patetiskt. 
  • Anonym (Hin Håle)
    klyban skrev 2025-02-26 21:12:01 följande:

Finns inget som hindrar att det sker igen, och blekt och patetiskt är att göra INGENTING alls.

Förordar du att vi ska bara lägga oss ner och bli apatiska?
    För finner din text som det är något som kanske är vad du vill, för det är mer patetiskt i mina ögon.
    Sen effekten, ja, den kanske blir marginell.
    Men stå som ett fån och inte göra något alls, ja, det kommer DEFINITIVT inte göra något.

Nej, var har jag påstått att man inte ska göra något? Läskunnig?
  • Anonym (Hin Håle)
    klyban skrev 2025-03-17 16:59:38 följande:

DU deltar i en större diskussion än din person.
    Och det hade du sett om du just hade gjort det du uppmanar mig till och läsa.

Fast du skriver ''du'' vilket hänvisar till mig, är du inte förmögen nog att föra en diskussion på rätt sätt ska du kanske....låta....bli. 
  • Anonym (Hin Håle)
    klyban skrev 2025-03-17 22:18:09 följande:

Inga problem, för DU hängde ju inte ens med i diskussionen, och så är det jag som ska läsa? :lol:
    Det kan du väl inte tro, för om du hade själv gjort som du uppmanar, så hade DU förstått vad som var diskussionen.

Men du vet inte ens det, så ja, jag kan låta bli.(Men det klarar inte du :lol: och snart ger du mig rätt.)

Samma obegåvade nonsens som vanligt från dig 😂
Svar på tråden Så vad ska vi äta då? (bojkotta livsmedelsbutikerna vecka 12)