Anonym (Mamma) skrev 2025-02-24 16:41:03 följande:
En bra man tar hand om sin familj. Det är väl självklart?
Det finns många sådana bra män.
Men alla män är inte skapade så. En del vill inte, en del är inte intresserade, många klarar det helt enkelt inte.
Så det hjälper inte att önsketänka och kräva att alla män skall vara bra och positivt maskulina män. Det gäller att välja rätt man ,att uppfostra sina söner till att vara bra män , mycket mer kan man väl inte göra?
Ja, det finns många såna bra män.
Det jag tycker borde ligga i mäns intressen är att upphöra med polariseringen, misogynin och offerrollen gentemot kvinnor som en del män har iklätt sig. Såg en tråd där en man hävdar att det låga barnafödandet är kvinnors fel, i nästa andetag så ansåg han att män inte har ett intresse av barn.
Ett typexempel på en ickemaskulin sprätt som bara är ute efter att kontrollera kvinnor. Jag skulle gissa att han ansåg sig som maskulin bara för att han är misogyn. Ganska uppenbart att han försökte kompensera brist på självkänsla.
Den maskulina rollen en man har där han förväntas ta hand om kvinnor behöver återinföras enligt mig. Därför behövs det nog ett förtydligande om vad maskulinitet är.