Inlägg från: Anonym (Garnboll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Garnboll)

Varför är ärlighet så svårt?

100 ärlig kan INGEN vara . Självklart drar alla vita lögner och halvsanningar i sina relationer. Allt annat är en utopi och väldigt naivt.

För Självklart är vi många som tycker "det är inget" om partnern frågar om något är fel eller "jag är för trött" om något vi kanske inte riktigt har lust att göra eller "jag har mens/huvudvärk/mår illa" när vi kanske inte har lust med sex den kvällen ..
    eller "jamen det var bra" när vi frågar om jobbet och det kanske egentligen var både konflikter och kaos...
    "nej hon var tråkig" när en svartsjuk partner undrar om kompisen på festen var intressant...
    "nej jag gillar inte porr" ...på frågan om man porrsurfar fast man Självklart onanerar och faktiskt inte ser något fel på porr..
    . "jag har gått ner 2 kg"... fast man gått UPP i vikt...
    "jo jag tränade idag"... men valde lunch på stan istället... 

Kom igen.liksom.. 

• Anonym (Garnboll)
    Anonym (Lurad från dag 1) skrev 2025-02-23 19:32:33 följande:

I mitt fall så var den inneboende när vi träffades, inte en inneboende, utan minst KK, som jag upptäckte ett år senare. Så blev hen en kompis.

Och det var inte en lögn, för det var ju ad hen var ett år senare.

Klart det var för att skydda sej, men varför inte vara ärlig från början? Nu blir det svårt att lita på partnern med allt som rör kompisar o gamla vänner,och att börja med att paija förtroende dag 1 måste väl vara rätt osmart, än att bara säja som bet är?

Då blir motfrågan varför är du kvar? Om historien upprepar sig med lögner om gamla ex, kk och kanske en misstanke om att hen kanske ännu prasslar vid sidan om så är det ju bara korkat och naivt och tro på en förändring. 
    Du stannar ju kvar oavsett så varför ska hen vara ärlig? 
Svar på tråden Varför är ärlighet så svårt?