Varför är ärlighet så svårt?
Varför har min partner så svårt för att vara ärlig?
Jag upptäcker halvsanningar och små lögner hela tiden, ett par i månaden.
Detta trots att jag varit otroligt tydlig från dag 1 att jag kräver 100% ärlighet. Om man inte vill eller kan säja som det är, är det ok att bara säja det, typ jag vill inte berätta. Eller inte säja något alls.
Det var jag tydlig med ochså från dag 1.
Varför är det så svårt att bara vara ärlig, speciellt i ett vad jag trodde var ett seriöst förhållande?
Jag är en person som ofta känner mig väldigt trängd av vissa människor; har behov av stort personligt utrymme och blir irriterad av gränslösa människor. Har en uppväxt där mina föräldrar klampat över alla gränser gång på gång liksom syskon. När en människa kräver hundra procent ärlighet, s k kommer på sin partner med vita lögner och dessutom är en väldigt kontrollerande sort är det ofta så att det inte blir lättare att öppna upp sig för en sån person. Ofta handlar det om att upplevelsen är att personalen klampar in och kontrollerar saker den faktiskt inte har med att göra och inte sällan dömer den andre. Bara av att läsa din TS tycker jag helt ärligt att du låter väldigt krävande och jobbig. Slappna av och du märker om personen du har framför dig är att lita på. Skapar du förtroende och är intresserad av att lyssna kommer du också få förtroende och ärlighet tillbaka.