Inlägg från: Anonym (Livet är kort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet är kort)

Ni som är otrogna

Jag brukar berätta, om jag får frågan.

Men så vitt jag har märkt så brukar de flesta tjejer eller kvinnor avstå från att fråga, kanske för att de inte vill veta svaret eller för att de redan vet eller förutsätter vad sanningen är?
    De flesta tjejer/kvinnor räknar väl med att om det gäller en man som de finner vara attraktiv och intressant så är han sannolikt redan upptagen.
    Jag har aldrig märkt att någon tjej/kvinna skulle ha valt att backa och avstå av hänsyn till min partner, alltså av hänsyn till en annan kvinna...

Det är väl för de flesta en fråga eller ett problem som får komma i nästa steg, om det skulle visa sig att hon eller båda är intresserade av en mera varaktig relation.
    Många som önskar en mera varaktig relation räknar väl med, eller hoppas på, att förr eller senare lyckas "bräda" den andra kvinnan? När det senare visar sig att hon inte lyckades med detta, ja då kan det hända att problem uppstår...

Men visst har det hänt att jag vid första mötet har låtit bli att berätta, för att jag verkligen har varit intresserad av den här kvinnan och/eller för att jag har varit jättesugen på att ligga, men i den situationen varit osäker på om sanningen kanske skulle hindra mig från att få lära känna henne, eller hindra mig från att få ligga.

Om vi ska vara ärliga så är det ju sant att vi alla brukar ljuga ibland, eller vi har valt att inte berätta sanningen. De allra flesta av oss ljuger ganska ofta, för att uppnå något vi själva vill eller för att sanningen i det läget skulle kunna få negativa konsekvenser, för oss själva och/eller för andra.

Alla som ställer en fråga av något slag till en annan människa vet att det alltid finns risk att svaret inte är helt ärligt, eller att man får en ren lögn till svar. Det vet också den som frågar om någon är singel eller inte.

Svar på tråden Ni som är otrogna