Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Min dotter är utfryst

Ja det är fler som känner igen sig där. Samma ålder, att börja högstadiet ställer till det i gamla konstellationer. 

Tappade kontakten med sin bästa kompis som var den som möjliggjorde ett större umgänge. Hittade ett nytt gäng och var skitglad över det i några månader men sen ville inte dom ha med henne längre och frös ut henne, oklart varför. Men hon är försiktig och tystlåten så hon är antagligen inte rolig nog.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Nina) skrev 2025-02-23 23:16:02 följande:

Hon tog bort deras chattgrupper och säger att hon mår bättre av det. Hon är lite tystlåten och är inte den som tar kontakt tyvärr med andra. När hon väl känner personen är hon supersocial och en rolig kompis. så vi håller på att träna lite på det där. Tyvärr så är det mycket sånt här i hennes klass överlag och mycket grupperingar så det är svårt att komma in och bli vän med någon ny. 

Hon sa idag att ?Mamma jag vill bara ha en vän som jag kan hänga med?. det som gör det jobbigt för henne är att hon inte förstår varför hon inte får vara med längre.

Har sagt till henne att jag kan ringa föräldrar men hon vet att det bara kommer att bli värre då. Tyvärr så är det många föräldrar som inte vill ta till sig av att ens egna barn utsätter någon annan. 
    vi försöker hitta sammanhang utanför skolan också.
    Men det Är så svårt att se henne så ledsen.

Ja det är skitjobbigt, och man känner sig maktlös. I den åldern kan man inte lägga sig i heller. Då sätter man dom bara mer i skiten, vi har kämpat med detta i omgångar sen förskolan. Men det gick så bra nu i några år sen blir det samma skit igen. 

Sen att dom ser alla andra gör massa roligt ihop på tiktok och snap etc. gör det ju inte enklare. Samt att hon har en lillasyster med många kompisar och hon har alltid haft det. Men samtidigt har dom varandra och det är tur, lillasystern är inte så intresserad att hänga med kompisarna på helger och kvällar så det underlättar iaf.

Vi har provat massor av aktiviteter genom åren och hon har alltid varit modig och gått själv så det har stärkt henne. Hon har några kompisar i sin idrott, men inga hon klickar riktigt med och dom bor långt bort. 
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Min dotter är utfryst