Åsikter om onani?
Onani kan vara en viktig del även i ett förhållande där man har ett fungerande sexliv.
Onani handlar inte om att man vill ha mindre sex med sin partner.
Tvärt om så kan onani föda ännu mer lust till sin partner.
Jag har onanerat mycket (upp till 2-3 ggr per dag) i perioder trots att jag och frun då hade sex kanske 2-3 ggr i veckan.
Det ena födde det andra. Jag blev alltid tillfredsställd med min fru, men kunde ändå vara sugen på onani dagen efter, och tvärt om.
När man har sex med sin partner så fokuserar man ju på att ha skönt tillsammans. Jag som man sätter hennes njutning i fokus och kanske står tillbaka lite i min egen njutning. Så tror jag det är för många män.
När man onanerar så kan man fokusera till 100% på sin egen njutning, göra precis så som är absolut skönast, fantisera om precis vad jag vill (fantiserar inte om annat när jag har sex med min partner, då är det hon som gäller till 100%)
Sedan kan man ju onanera tillsammans, då kan det bli lite av det bästa från två världar. Men, det gäller ju då att båda känner samma sak så det inte blir en som njuter och den andra bara mekaniskt gör.
Självklart finns det människor som inte tycker onani är något speciellt eller är helt nöjda med det de får med sin partner, och det är också helt okej.