Inlägg från: Anonym (Onan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Onan)

Åsikter om onani?

I lagom mängd är det bara sunt. Man har ett sexliv med sin partner, och ett annat med sig själv. Vi har sex en gång i veckan, sen onanerar jag en eller två gånger i veckan. Jag hoppas att hon också gör det. Jag unnar henne njutningen.

Men om det blir väldigt mycket och man undviker att träffa folk eller göra annat för att man vill runka i sin ensamhet, då är det inte friskt.

En semla är gott. Fem om dagen är för mycket.

• Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-11 14:02:57 följande:
    Om nu både du och hon onanerar (eller du hoppas att hon onanerar) varför har ni inte hellre sex? 
    För henne är det nog med ett samlag i veckan, i samma ställningar varje gång, vid ungefär samma tid varje vecka. Jag vill en extra gång i veckan och bejakar min fantasi genom att läsa sexnoveller och sexchatta anonymt.
  • Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-16 21:13:00 följande:
    Hmm... Nu hänger jag inte med.... Du skrev ju att du önskade, att hon onanerade, utöver erat sex. Varför? Vore det inte mysigare om ni hade sex....?!?
    Fattar verkligen inte varför onani är så eftertraktad och upphöjt. 
    Jag kanske är udda, men jag tycker sex är så extremt, mycket mer värdefullt och skönt, men vi lever i en ganska individualistisk värld. Kanske hänger det ihop.... Fattar verkligen inte. 
    Ha ha, ja nu förstår jag hur du menar. Det kan ju låta lite knasigt. Men jag skulle önska att hon hade mer lust, att hon njöt mer av att ha en kropp. Hon vill inte ha sexiga underkläder, vill inte fantisera om sex, vill inte... olika saker. Jag menade bara att jag unnar henne att njuta på egen hand, ligga i badkaret med låst dörr och ha det skönt med sig själv.

Jag kanske inte skulle vilja att vi hade sex så mycket oftare, det där blir lätt en mani hos mannen, som att han måste bevisa något hela tiden. Det viktiga för mig vore som sagt att hon bejakade sin lust mer.
  • Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-17 13:57:37 följande:
    På vissa sätt är jag lite som din kvinna. Jag har väldigt sällan särskilt sexiga underkläder. Jag fantiserar inte om sex, och vi har oftast sex på samma sätt. Grejen är dock att jag njuter enormt.

Skulle bli ledsen om min man hellre ville att jag att tog hand om mig själv, än att vi hade sex. (mer än 1 ggr/vecka) och att han då hellre runkade. Förstår inte att det är så negativt att ha sex mer än en gång i veckan. Varför måste det bli som att man måste "bevisa något"?
    Du skriver om din kvinnas problem att njuta av sin kropp, men det låter som att även du har det. 

Jag förstår att du vill att hon njuter, men jag fattar inte varför du inte vill vara med henne då

Om jag onanerade skulle jag få mindre lust till sex, och så kan det vara även för andra kvinnor. Det kan ju faktiskt vara så att din kvinna redan nu onanerar, för övrigt. 
    Jag vill inte att hon hellre tar hand om sig själv än är med mig. Jag bara unnar henne att njuta av sig själv också. Precis som jag gör. Och ja, jag skulle gärna ha sex med henne oftare, men det vill inte hon och då tjatar jag inte. 
  • Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-17 15:46:10 följande:
    Okej, det lät verkligen så på din beskrivning, då du önskade att hon onanerade en gång i veckan utöver erat sex. Samt att du uttryckte det som om det mest vore jobbigt att ha sex mer än en gång i veckan. 

Du önskade att hon hade lust att onanera, varför inte bara önska att hon ville ha sex med dig mer, och njöt mer av sin kropp då. Det är ändå bara dina önskningar du uttrycker.

Förstår inte det där med att "unna" 
    Skulle aldrig tänka så om onani. Att det är något man "unnar sig" . Tänker inte så om sex heller. (Vi hade otroligt skönt sex i dag, men tänkte aldrig att vi skulle "unna" oss det.)

Intressant hur olika man ser på onani. För dig verkar det väldigt eftersträvansvärt och speciellt, för oss är onani ett dåligt alternativ till sex. 
    Onani är också ett sätt att hålla lusten vid liv. Om man inte har sex alls, som en munk eller nunna, så klingar kåtheten av. Om man har sex och dessutom onanerar, fantiserar och njuter av sex både tillsammans och var för sig, då håller man grytan kokande. Use it or loose it.
  • Anonym (Onan)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-04-19 00:13:26 följande:

Reportaget, signerat Marcus Lundblad-Joons, väcker så många tankar i mig. 

Varför beskrivs den kvinna som äger en dildo som frigjord, medan den man som har en lösfitta betraktas som sjuk i huvudet? En kvinnas dildo klassas som ett komplement, hur ensam i livet hon än är, medan en snubbe med en konstgjord vagina ses som en förlorare som har checkat ut. 
    Varför är fantasin om stora bröst och rumpor primitivare än fantasin om en stor kuk?
    I You go girl-erans tidevarv uppmuntras kvinnor att onanera, det anses till och med som nåt viktigt, men jag kan inte minnas att snubbars runkande nånsin har varit okej. Onani har alltid varit skämmigt för alla, men manlig kåthet är fortfarande nåt suspekt, den kan aldrig vara rakt igenom sund. 

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/PpAW97/asa-linderborg-kan-man-valdta-en-docka
    Mn fru hade flera leksaker som jag skaffat, som vi använde i sängen. Men när jag föreslog en lösmus så blev hon upprörd. Men när hon fått fundera på saken, och jämförde med sina löskukar så gick hon med på det. Nu ligger vi tillsammans i sängen och avslutar, hon med sin satisfyer och jag med min masturbator. Vi har det jätteskönt, tillsammans, trots hög ålder.

Människa, frigör dig, du har inget annat att förlora än din onödiga skam.
Svar på tråden Åsikter om onani?