• Noname00

Åsikter om onani?

StudierKemi skrev 2025-04-18 20:21:49 följande:

Ja, den katolska kyrkan är ganska oföränderlig. Det är människor som byter åsikt fram och tillbaka, men Gud är densamma (ändras inte). Det händer att folk felar, katoliker också såklart. Man måste bikta sig med jämna mellanrum, berätta för prästen vad man har gjort fel, så att man kan bli förlåten. Man ska även tala om att man vill bli bättre, och så går man och ber en bön i bänken efter man fått Guds förlåtelse. 

Olika synder väger olika tungt. Just att man onanerar verkar vara en väldigt "light" synd. Klart att man borde berätta i bikten om det, men det kan liknas vid att man inte orkar äta mindre under den kristna fastan. Det var då ett litet fel i livet! Tycker du inte? Därför är det något som jag personligen inte väljer att fokusera på, dessutom är onani så nyttigt biologiskt och psykiskt sett, man kände inte till allt detta förr i tiden, men nu vet man bättre. Därför bör man uppmuntra onanin.

Jag är osäker på vad du menar, talar du om våldtäkt? Det har aldrig hänt mig. Jag gick inte till kyrkan som omogen 17-åring då jag blev av med oskulden, och jag gick inte dit som 19-åring då dottern föddes. Jag var ung och dum. Idag vet jag bättre att man måste ha Gud att luta sig mot när det blåser. Annars bryts man i denna kalla ensamma värld. 

Jag var även sociofobisk och valde en man på fel grunder. Jag var 17 år och han 27 år, och eftersom jag hade haft för lite erfarenhet utav människor (hade inga vänner på den tiden, o.s.v.), så trodde jag att jag gjorde rätt, men så var inte fallet, vi bråkade mycket. Det var självklart att det inte skulle hålla. Han var även givetvis för gammal för mig. Jag gillar livet mer som det är nu, och jag flörtar med han tonåringen i kyrkan och vill att han blir min föralltid. Jag vill få ett barn som ser ut som honom och som uppför sig som honom, det är alltså inte bara pervesioner.

Om kvinnor ställer krav om att ha sex från män och männen vill inte, så handlar det om att kvinnorna vill ligga still som döda sillar och vill inte röra vid honom egentligen. Därför slutar män vilja ha sex. Eller andra orsaker, som övervikt m.m.. Hur ska man få kvinnan att vilja anstränga sig mer? Jag tror inte att det går i ett förhållande med 2 jämngamla individer, kvinnor börja må dåligt psykiskt då... Vi måste nog vara menade för att kvinnan ska vara mycket äldre än mannen, och att man väntar med sex tills bröllopsnatten. Man mår annars så dåligt.

Hu många män har du varit med? eftersom du haft sån otur?

Har en man fått dig att komma någon gång?

Svar på tråden Åsikter om onani?