Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.

Jag gjorde vul i torrdags där läkaren såg en ?vätskefylld blåsa? som tydde på en normal men tidig graviditet. Jag hade då blött lite rött blod på tisdagen. Bruna flytningar efter det. Började sedan blöda rött blod i helgen plus magsmärtor. Gjorde vul igen idag och hon sa att de haft fel innan men inte kunde se något foster eller säck. Skulle enligt sista mens varit i sjunde veckan men enligt läkaren i torsdags var jag i fjärde eller femte. Jag fick inget besked idag utan hon sa bara att jag ska avvakta. Kan det vara en normal graviditet trots att inget syntes på vul och att jag blödit???

• Svar på tråden Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.
  • Anonym (Ledsen)

att de haft fel innan = att de trott det varit missfall när det inte varit det 

• Anonym (Ledsen)

Hjälp nån snälla. Känner mig så förvirrad för att hon inte kunde konstatera missfall. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-23 23:58:42 följande:

Jag upplevde typ samma sak, blödde lite+bruna flytningar dagarna innan vul. Då syntes en sån där "blåsa" men knappt något foster. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 6+0 då men enligt barnmorskan skulle jag kunnat ha varit ännu tidigare då hon knappt såg något foster.

Dock var jag där för att göra abort så jag kan tyvärr inte svara på hur det där skulle ha utvecklats. Men barnmorskan nämnde att det eventuellt kunde vara något som skulle kunna leda till missfall.

Ja, den förra läkaren gav mig nog falskt hopp. Jag tog det gravtestet de skickade med mig nu på kvällen. Kunde inte hålla mig. Det visade bara ett streck så det är nog missfall. Hade det varit en graviditet hade det väl visat positivt oavsett tid på dygnet. Det gjorde det innan?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 00:01:44 följande:

Ta ett graviditetstest direkt på morgonen imorgon. Spara stickan och gör ett nytt om en eller två veckor. Om strecket blivit mindre synligt så vet du om det var ett missfall.. 

Jag tog ett nu på kvällen som var negativt. Det hade väl varit positivt oavsett tid på dygnet annars?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 00:28:34 följande:
    Högst troligt ja. Åtminstone hade det kanske visat ett svagare streck än om du hade tagit det på morgonen, men ett streck hade det varit.

Du har inte haft avtagande gravidsymtom också? 
    Nej. Symtomen är kvar. 
  • Anonym (Ledsen)

Jag tog ett digitalt test idag och det sa gravid. Jag hoppas verkligen att jag fortfarande är det. Jag vet att det tar tid innan hormonerna försvinner helt. Läkaren tyckte ju att jag skulle behålla tiden den tredje. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 14:54:14 följande:

Time will tell. Så du kan bara vänta. 

Ja precis. Vul kan ju orsaka blödning också. Kan det vara så att man inte ser nåt första två månaderna på vul trots att allt är ok? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bonbon) skrev 2025-02-24 17:11:36 följande:

När plussade du? 

Tre veckor sen ungefär skulle jag tro. Det visade först 1-2 på digitalt sen 2+ och nu 1-2 igen. Tog dock inte med morgonurin idag. Är det nåt att gå på?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 20:51:37 följande:
    När man ska göra abort vill dom inte göra vul innan vecka 6 då man inte brukar se nått då. I vecka 8 borde man definitivt kunna se något. 
    Ok. Jag är enligt sista mensen i vecka 7 men läkaren trodde det kan vara tidigare. Jag har läst att fostren ibland gömmer sig och att olika maskiner är olika bra. Jag har en tid inbokad om en vecka och väntan är så hemsk. Svårt att tänka på nåt annat när det är en sån ovisshet. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bonbon) skrev 2025-02-24 21:34:38 följande:

Tre veckor efter plus ska det vara ett starkt streck på stickor och 3+ på clearblue, att det gått ner visar att hcg har minskat och det är sannolikt ett missfall tyvärr. Så långt efter plus spelar det ingen roll om det är med morgonurin eller ej. test kan också minska om hcg är för högt för att kunna mätas av testet, men om det varit så för dig hade de garanterat sett hjärta mm på ultraljudet.

Okej. Du tror det är helt kört då? Är testen alltid pålitliga?Läkaren tyckte att jag ändå skulle gå på nästa ultraljud ändå men kunde inte konstatera något. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bonbon) skrev 2025-02-25 07:19:48 följande:

Ja testen är pålitliga, men om du känner dig osäker kan du ju ta ett blodprov som mäter hcg så får du veta exakt nivå, finns att köpa genom tex werlabs för ett par hundralappar. Eller fortsätt testa hemma för att se om det blir negativt på digital.

klart du ändå ska gå på ultraljudet, men jag hade ställt in mig på missfall tyvärr.

tack så mkt för ditt svar. Jag vet inte varför de inte ville ta hcg sist. Jag frågade om det. Har du haft missfall? Det blir i så fall mitt första. Känns så orättvist och jag klandrar mig själv för att ha gjort nåt fel. Druckit för mkt kaffe, stressat för mycket eller ätit för lite folsyra. Hormonrubbnig, kanske behöver progesteron? som jag har grubblat. Jag är 32 år. Men det kan ju ha med mannen att göra också. Eller ren otur? 

Jag var lite rädd för utomkved men det verkar det inte vara. 

Svar på tråden Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.