• beli

Leva på under 3000?

Handla enbart på Willys (eller ta reda på vilken butik som är billigast där du bor), handla bara en gång i veckan. Googla på billig matlagning. Bönor, linser, pasta. Bestäm t.ex. att du bara får handla för 300 kr. Numera har ju de flesta butiker hyllor med prisnedsatta varor.

Själv har jag det knapert nu pga sjukskrivning och handlar en gång i veckan för bara några hundralappar. Det går det också.

Om du orkar så sälj av grejer. Och/eller hämta saker som skänks gratis och sälj dem sen vidare, så går du med lite vinst.

• beli
    Anonym (deep breaths) skrev 2025-02-24 16:06:06 följande:
    Coop är billigast där jag bor. Om det inte handlar om extrapriser, det är Hemköp bättre på. Ica är en bit bort och klart dyrast, och det känns som att de mest har godis och snacks då den ligger bredvid ett högstadium och gymnasium.

Varför är Coop så dåliga på ectrapriser? Jag såg ett extrapris en gång på krossade tomater, 1 för 10.50 eller 3 för 30 kr. 
    Det finns säkert en billigare butik om du tar nån buss. Nu vet jag förstås inte alls var du bor, men lägger man lite tid på att ta sig till ett billigt ställe så brukar det löna sig. Mina närmaste butiker är Ica, coop och Hemköp, men jag tar bussen till Willys och ibland till Matdax.
Svar på tråden Leva på under 3000?