Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Leva på under 3000?

Man kan komma långt under.

Sedan är frågan skall du leva på vatten, multivitamintabletter och vatten eller skall du dagligen äta frukost, laga varmrätt och äta senare??

Har du räknat allt verkligen, för om man missat nåt kan det bli tråkigt.

• burleskburkläsk
    burleskburkläsk skrev 2025-02-24 15:24:12 följande:

Man kan komma långt under.

Sedan är frågan skall du leva på vatten, multivitamintabletter och vatten eller skall du dagligen äta frukost, laga varmrätt och äta senare??

Har du räknat allt verkligen, för om man missat nåt kan det bli tråkigt.

Skall inte stå vatten två gånger, det ena var tänkt att stå: Eldorado nudlar.
  • burleskburkläsk
    beli skrev 2025-02-24 15:57:21 följande:

Handla enbart på Willys (eller ta reda på vilken butik som är billigast där du bor), handla bara en gång i veckan. Googla på billig matlagning. Bönor, linser, pasta. Bestäm t.ex. att du bara får handla för 300 kr. Numera har ju de flesta butiker hyllor med prisnedsatta varor.

Själv har jag det knapert nu pga sjukskrivning och handlar en gång i veckan för bara några hundralappar. Det går det också.

Om du orkar så sälj av grejer. Och/eller hämta saker som skänks gratis och sälj dem sen vidare, så går du med lite vinst.

Jag hörde två snåla gubbar debattera här om dagen, av allt jag hörde så var de eniga om enbart en sak: är man medlem på City Gross så skall det vara den mest lönsamma butiken.

Det är väl sån fakta just såna gubbar vet! 🤣
Svar på tråden Leva på under 3000?