• Anonym (Kråkan)

Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?

Min man sen 10 år har nyligt begärt skillsmässa vilket kom som en chock för mej även om han varit konstig dom senaste månaderna. Han berättade för mej att han inte haft känslor för mej ungefär 2 års tid å planerat på att säga men att de inte blivit. Under denna tid har vi levt på som vanligt och haft sex som vanligt. Vi har alltid haft en bra relation å kunnat prata med varandra om saker även under tiden som han velat skiljas. Jag har ofta frågat han om de är nå som tynger han men han har alltid bara sagt nej. Jag har frågat han om det är nå med mig å han har sagt till mig att jag lovar att det har inge med dig å göra. Det är bara mkt på jobbet. Han har alltså suttit i 2 års tid å lovat mig saker och ljugit när han i själva verket har vetat precis vad han velat. Jag känner mej väldigt utnyttjad sexuellt då sex för mej är väldigt kärleksaktigt å jag har alltid haft svårt att vara bekväm med min kropp vilket han vet. Jag har svårt att släppa att han ändå fortsatte "använda" min kropp sexuellt i 2 års tid trots att hans plan hela tiden var att skilja sig. Hade varit en helt annan sak om han hade avstått sexet iaf. Har inte heller märkt saker vid sexet att han varit annorlunda. Är de fel eller konstigt jag känner mig utnyttjad? Har tagit upp de här med han men han blev bara arg.

• Svar på tråden Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?
  • Anonym (M)

Du har frivilligt sex med genom så du har knappast blivit sexuellt utnyttjad. 

Det är en aning konstigt att du känner dig utbyttjad, men inte fel eftersom det är så du känner. 

• Anonym (Kråkan)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 17:11:26 följande:

Du har frivilligt sex med genom så du har knappast blivit sexuellt utnyttjad. 

Det är en aning konstigt att du känner dig utbyttjad, men inte fel eftersom det är så du känner. 

det har jag men hade jag vetat att han i 2 års tid planerat på att skiljas å inte har känslor för mig hade jag inte haft sex med han. Men de är väl mej de är fel på
  • Fjäril kär

Det finns ingen motsättning I att vilja skiljas och ändå ha sex. Han kan ju fortfarande vara attraherad av dig och uppskatta att ha sex med just dig även om han nu tappat känslan för äktenskapet. 

Tvärtom har han ju verkligen visat att han tänder på dig och velat ha sex frivilligt.  Det är inte att utnyttja.

Man kan fortfarande vara kåt på någon och ändå inse att man inte ska leva ihop. 

• Anonym (Kråkan)
    Fjäril kär skrev 2025-02-24 17:22:03 följande:

Det finns ingen motsättning I att vilja skiljas och ändå ha sex. Han kan ju fortfarande vara attraherad av dig och uppskatta att ha sex med just dig även om han nu tappat känslan för äktenskapet. 

Tvärtom har han ju verkligen visat att han tänder på dig och velat ha sex frivilligt.  Det är inte att utnyttja.

Man kan fortfarande vara kåt på någon och ändå inse att man inte ska leva ihop. 

Då hade han gärna fått berätta de för mej så jag hade fått välja sjölv om jag ville ha sex med en person i 2 års tid som inga känslor har för mig å som hela tiden velat skiljas.
  • Anonym (Sten)

Han har betett sig som en skitstövel och det är inte konstigt att du känner dig utnyttjad. Det han gjort är inte brottsligt men det är omoraliskt 

• Anonym (Kråkan)
    Anonym (Sten) skrev 2025-02-24 17:27:14 följande:

Han har betett sig som en skitstövel och det är inte konstigt att du känner dig utnyttjad. Det han gjort är inte brottsligt men det är omoraliskt 

Ja jag vet inte... endel här verkar ju tycka att han inge fel gjort. Vet att de inte är brottsligt men känner mej bara "utnyttjad".
  • Fjäril kär
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 17:25:17 följande:
    Då hade han gärna fått berätta de för mej så jag hade fått välja sjölv om jag ville ha sex med en person i 2 års tid som inga känslor har för mig å som hela tiden velat skiljas.

Fast han kanske inte varit särskilt säker på sin sak. Tiden kan ha gått för att han ändå ville försöka och se om känslor kommer tillbaka.  Att bestämma sig för skilsmässa är ingen lätt sak man bara bestämmer sådär utan det kan ta år att komma fram till att det är det enda som återstår. Och allra helst om man som ni ändå haft en till synes god relation,  då är det fasen så svårt om man då brottas med att det finns attraktion och vänskap. 
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (Sten) skrev 2025-02-24 17:27:14 följande:

Å minns så väl 3 dagar innan han berättade han ville skiljas så sa han till mig innan vi hade sex. kan du inte ta på dig sexiga underkläder som du beställt (hade då nyligt börjat använda lite mer sånt avancerade kläder vid sex då jag märkte han gillar de) så de gjorde jag...om jag då bara hade vetat..
  • Anonym (Kråkan)
    Fjäril kär skrev 2025-02-24 17:44:13 följande:

Fast han kanske inte varit särskilt säker på sin sak. Tiden kan ha gått för att han ändå ville försöka och se om känslor kommer tillbaka.  Att bestämma sig för skilsmässa är ingen lätt sak man bara bestämmer sådär utan det kan ta år att komma fram till att det är det enda som återstår. Och allra helst om man som ni ändå haft en till synes god relation,  då är det fasen så svårt om man då brottas med att det finns attraktion och vänskap. 
    Jo de har han... vi bråkade efter detta en gång alltså efter han berättat om skillsmässan å då sa han till mig hånfullt "fattar inte hur du inte har märkt nå".. som att jag vore dum å är ju precis de jag gjort å frågat men han svarat nej hela tiden de är inge.
  • Anonym (Kråkan)
    Fjäril kär skrev 2025-02-24 17:44:13 följande:

Jag har lite psykisk ohälsa med vilket ju han vet om.. ptsd då jag tidigare varit i en svår relation med fysisk å osykisk misshandel. Nått som är väldigt jobbigt är ju också att jag har ju märkt att de varit nå lurt ibland men alltid trott på han att de beror på annat typ jobb. Han har till å med blivit arg när jag frågat han om han t.ex vill skiljas eller om jag har gjort nå att han använt sig av min psykiska ohölsa å sagt att jag är nojig på grund av den. Att inget är sant att de är min psykiska ohälsa som får mig paranoid å tro att han vill skiljas/inte är kär. Jag har varit orolig över att de kanske har berott på min psykiska ohälsa att jag bara hpllt på att bli tokig men så har jag haft rätt om mina tankar.. sårar mej att han använt sig utav min psykiska ohälsa.
Svar på tråden Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?