Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Slagsmål på förskolan

Köp ungen en boxsäck och säckhandskar (ja om den vill och råd finns) samt lär den vad som är rätt och fel.
    Blir ungen påhoppad så kan den försvara sig lätt och lär inte bli påhoppad igen.
    När jag var liten (om jag tänker tillbaka) en boxsäck eller gå med i boxningsklubb och jag hade sluppit många plågsamma stunder!

Komner från en man som en gång i tiden var strykrädd och minst på hela skolan.

Jag blev så gott som dagligen slagen under ett bra antal år, i 9an började jag ta tag i kampsportsträning för jag var trött på stryk...en dag kom en tidigare bästa vän till mig och en mobbare, de stod och ropade nedanför på gården, de sade att jag inte vågade gå ut, jag gick ut, själv, utan tillhygge och förklarade att jag vill inte slåss, den ena hade jag aldrig varit i bråk med men den andra hade slagit mig 4-siffrigt genom åren, men de ville testa mig och gick på mig, slutade med att båda låg på gräset, det snackades om att jag skulle få igen...det hände aldrig.

Jag hatar våld, men jag försvarade mig med våld och fick bort det från mitt liv!

Svar på tråden Slagsmål på förskolan