Henrik S skrev 2025-02-25 19:34:31 följande:
Du har nog rätt där. Det är ett jävligt stressigt land att bo i på alla sätt och vis. Känns för jävligt men det är väl eg positivt isf att battlemode stängs av. 🥲
Tack så mycket. Du har rätt, jag ska faktiskt börja röja. Vi tittar och har redan blivit förälskade i några hus på Hemnet. Svårt att ha tålamod när det finns hus att köpa. 😂
Att flytta innan min fru är nog tyvärr inte aktuellt. Har dessutom två hundar som ska med och jag vill inte vara ifrån dem. 😓
Dock lite positivt så sa Migrationsdomstolen idag till Migrationsverket att de 'snarast' måste fatta beslut ang vår ansökan. Förhoppningsvis betyder det att vi inte har långt kvar nu.
Jag längtar också hem till Sverige, saknar mina kompisar och familj, vi har det kanske relativt bra ändå med 5v semester. Ni bor vi inte i ett bibelbälte men Maga kulten är ganska aktiv. Tycker det har blivit annorlunda sen han tillträdde. Var på en fest hos grannarna för ett par veckor sen (alla grannar är jättetrevliga) gick in i ett rum där en grupp stod samlade, de blev tydligen lätt överraskade, jag hade gått in i något. Någon skämtade med att ni ska vi äga Europa, det skämtade jag bort förstås, men märkte att de ändrade samtalet när jag var där. Troligen av respekt, men man känner sig då lite utanför. Skulle förvisso aldrig prata politik med dom, försöker förhålla mig relativt neutral
Kollar också på hemnet och drömmer mig bort. Hoppas flytten går bra med hundarna och allt! Fördelen ni har vid flytten är väl också att dollarn är stark i jämförelse med kronan just nu. Ni kanske får mer hus för pengarna