• Anonym (Hur?)

Han flyr

Anonym (Hjälp) skrev 2025-02-25 19:12:58 följande:

Ja jag har tänkt dom tankarna själv. Det är mycket han har gjort och sagt och tyvärr så pratar vi enorma summor och jag som varit för snäll och hjälpsam. Jag behöver få tillbaka endel för att lyckas ta mig härifrån. 

Hotar med att lämna, jag får alltid krypa till korset för att vi ska få en okej stämning, han gör aldrig fel, jag är en f*tta, jag förstör stämningen, jag gör fel saker, jag säger fel saker. Han har även följt med andra tjejer hem tex.. När han är arg på mig & skyller det på mig att det är mitt fel att han gjorde det.. 

han har mig runt lillfingret. Jag behöver hjälp nånstans ifrån så jag kan ta mig härifrån. 

Hur tänker du dig att du ska kunna få tillbaka pengar från honom?

Varför skulle han ge dig frihet du idag inte har genom att betala tillbaka dig för lånet?

Har du bevis för att du lånat ut pengar? Jag tycker att du ska börja med att kontakta kronofogden för att utröna vilka möjligheter du har för att kräva tillbaka lånet.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-02-25 21:54:24 följande:

Jag har egentligen räknat bort dom men det är klart att man hoppas kunna få tillbaka. Framförallt som ett startkapital på något nytt. 

jag har text & röstinspelning på att det är utlånat. 

Är det inspelat har du ju någonting. Tillskillnad från vissa i tråden tycker jag att du ska driva in pengarna.

Nu till hur du innan denna indrivning tar dig därifrån:
    Kontakta kvinnojouren omgående! Var mycket noggrann med att inte berätta det för din sambo, vilken medvetet satt dig i beroendeposition samt börjat systematiskt trycka ned dig när du väl var fast!

Kvinnojourerna är duktiga på att hjälpa kvinnor i din situation att ta sig vidare både psykiskt och praktiskt.
Svar på tråden Han flyr