• Anonym (Vilsen94)

Misstänker adhd, ska man ta tag i att utredas ?! Hjälp.

Hej! Jag har börjat fundera på att göra utredning för adhd. Just för att jag studerar just nu, och vill verkligen det  här. Men jag kämpar med mina tankar, minnet sviker, blir frustrerad på min hjärna helt enkelt.!!
    Jag har gjort anteckningar.. men behöver råd, är detta något någon annan känner igen sig i ? Jag vet inte om detta skulle vara tillräckligt för att få en bedömning och utredas..  (långt inlägg) 

Bråkig (hemma som liten) bråkade ofta med ett år yngre syster. Kneps rev drog i hår osv, sprang rundor i lägenheten, vi stängde in oss på systers rum och jagade våra fåglar med håvar, var kanske runt 4-5 år. När vi var ute sköt jag med min låtsas pistol med gummi pilar. Träffade min syster i ögat.. min mamma har alltid beskrivit mig som "tillbakadragen" jätte blyg som liten. Men ofta var det när jag inte var "bekväm" med personer eller i nya situationer osv. Mina närmsta  kompisar har alltid sett mig/ kallat mig för en "mupp", "flummig", "rolig".

Var selektiv med kläder, inget dög,hade mina favorit byxor (prassel) , strumpor satt fel speciellt om dom hade en knöl eller linje som hamna "fel", gjorde så jag blev irriterad sur och vägrade gä till skolan. Bodde då hos min mamma efter mamma och pappa separat, ofta fick mamma köra min syster till skolan först, ringa till dom och förklara att vi blir sena osv. Sen komma hem och försöka få iväg mig.. varpå hon fick bära ut mig i bilen.  Var ute mycket som barn. Vi gjorde koja i skogen, varpå vi skulle göra en brasa och fick tag i en tändare hos en kompis.. det blev gnistor och lite eld.. fick hämta vatten hos kompis och blev påkomna av hennes föräldrar. Här var jag kanske 7-8 år.