Inlägg från: Anonym (Yepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yepp)

Otrevlig tonåring

Tyvärr är barn olika.Finns ingen färdig manual.
    Har en dotter med en mamma som p.g.a mitt ex fått dra större delen av hennes uppfostran trotts att hon alltid varit pappas tjej. Idag har vi (enligt mig) riktigt bra kontakt och hon och bonusmorsan är 110% Nästan att jag som bio-pappa kan känna mig utanför ibland, haha
    Min son med en annan mamma på halvtid har vuxit upp och blivit en lugn och empatisk kille. 50% hos mamma sedan 9 års ålder även där men han var verkligen pappas unge som liten.
    Har alltid varit en engagerad lekpappa till skillnad från deras mammor. Kanske balansen däremellan har funkat.
    Däremot så kommer jag att leka skiten ur mina barn-barn, hahahaha
    Stackars mina barn ...

• Anonym (Yepp)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2025-02-26 21:10:35 följande:
    Det är sant att barn är olika. Det är stor skillnad på min äldsta och hennes syskon men även de kommer in i hormonerna säkert med tiden. Frågan är bara om man ska fortsätta betala dyra pengar till ridlektioner, köra till stallet och stå ute i kylan och titta på henne i timmar efter timmar med det otacksamma beteendet? Jag minns aldrig att jag var sån. Om jag var arg eller något hade jag en anledning Och jag hjälpte till mycket hemma samt hade ansvar för djur i tidig ålder. 
    Hon tycker säkert att hon har anledning till att vara arg.
    Tyvärr tycker jag det låter som om du låter dig köras över, tyvärr.
    Jag gick eller cyklade till skolan och till fotbollsträning hela min uppväxt. Fixade frukost själv och såg till att jag kom iväg i tid med det jag skulle ha med mig.
    Mina barn har fått hacka i sig samma sak,
    Dock har min sons mamma en mer curlande inställning än jag.
    Inga problem för hans del men hans syster på mammas sida måste vara den mest curlade ungen i hela landet.Och hon är över 30 men kommer fortfarande undan med sitt gnäll. 
    Sönerna är dock lugna och empatiska killar.
    Jag ser att min son har riktigt bra kontakt med min dotter men inte alls på samma sätt med sina andra syskon. Trist på ett sätt men hans val.
  • Anonym (Yepp)

Jag kan tycka att det är helt OK att blåsa topplocket på en tjurig tonåring.
    Det är fan inte de som styr familjen. Ta ditt ansvar som förälder!

• Anonym (Yepp)
    Lessfear skrev 2025-02-28 19:17:59 följande:

Hon är bortskämd.
    Jag har 3 barn, 9, 12 o 13 år gammla..
    Vi har varit hårda o tydliga redan från början kring regler eller vad som förväntas av dom. Hårda men rättvisa.
    Men ja ser på deras kompisar, att föräldrar inte lär barnen vett o etikett i tid. Inte konstigt barn blir som dom blir idag. Vågar inte föräldrar sätt gränser eller regler ? Sluta curla barnen. Ja va tydlig med min dotter. Sköter du inte dina Läxor och Ditt rum, får du inte rida mer. Har du rättigheter så har du skyldigheter.

+1 på den.
    Kan ses som tuff kärlek men barnen måste förberedas för ett liv som vuxna.Annars blir resultatet en jättebebis som bara åker vidare på räkmackan som redan är serverad.
    Jag är beredd att göra allt för mina barn men inte beredd att bara servera det till dem. Ger hellre verktygen till att de ska reda ut det själva.
Svar på tråden Otrevlig tonåring