Inlägg från: Anonym (Tallrik och gaffel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tallrik och gaffel)

Ojämn ekonomisk standard

Är denna människa intresserad av att höja sin inkomst och vad gör hen rent konkret åt sin situation?  

Snacka går ju alltid liksom... det är ju ett sätt att visa sig duktig inför dig men rent konkret är det ju bara bullshit om denna ändå inte lyfter ett finger och agerar. 

Er relation kommer ju bli rejält haltande såvida inte det är okej att bara vara kk och inte umgås som par. 

Detta håller ju inte i längden. 

Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 13:42:49 följande:
    Nej, inga skulder utöver csn. Hen är väldigt bestämd med att inte ta lån eller avbetalningar.

Det är svårt, för hen påstår sig vilja det och det, men när jag följer upp och frågar om det blir det bara bortförklaringar. Jag är övertygad att hen VILL förändra sin situation, men inte vet hur...
    Ursäkta men detta tror jag bara är bullshit. Om ekonomin är felprioriterad dröjer det inte länge förrän inkasso är i hälarna. Och därav den reaktion du fick med bortförklaringar. 
    Om hen inte vill diskutera ekonomi så var så säker på att det är mycket värre än hen ger sken av. 
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 15:46:52 följande:
    Vadå bara vara kk och inte umgås som par? Vad i hela världen har det med frågeställningen att göra?
    Jag menar att ni har så vitt skilda ekonomiska förutsättningar att ett normalt fungerande förhållande med lika mycket ekonomiskt ansvar inte kommer att funka. Du skrev tidigare att ni inte kommer flytta ihop och redan nu har det blivit  haltande i relationen just pga pengarna. 
    Detta är inte hållbart såvida ni inte är just enbart kk och helt enkelt inte tar det vidare längre än så och helt enkelt bara träffas för sex och var och en står för egen kostnad. 
    Hur har du själv annars tänkt att det ska se ut i realiteten om hen inte ens vill varken diskutera,  lyssna eller förändra situationen? 
    Gissa själv hur en veckas semester i sommar kommer att se ut?  
Svar på tråden Ojämn ekonomisk standard