Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Ojämn ekonomisk standard

Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 12:11:36 följande:

Det är ALLTID tajt för hen... en kombination av dålig lön och att pengar spenderas på onödigheter som pizza etc. 

Jag har försökt prata om ekonomin flera gånger, men det är ett känsligt område för hen och kan vara ett riktigt minfält.

Nej inte fakturor, men tex mat och annat. Kläder etc... men sånt som inte är livsnödvändigt har jag i princip slutat med..

Vi bor så pass långt ifrån att det kostar några hundralappar bara att åka, något hen inte "haft råd med" på jättelänge, så då hamnar det på mig att betala om vi ska kunna ses. Vi kommer inte flytta ihop, så jag försöker mer hitta en rimlig balans i det vi har nu...

Så vad gör hen för att förbättra sin lön och minska sina utgifter? Om hen prioriterar pizza före att ha råd att ta sig till dig kan man ju fråga sig om hen verkligen vill ses. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 18:25:02 följande:
    Ingenting, det enda hen kan göra är att byta jobb och det verkar hopplöst. Det som tar mest på inkomsten är alla dagar hen väljer att sluta tidigare, det förlorar hen i regel 1000-2000 på under en månad.
    Hen vill absolut ses, helst flytta ihop helt... jag tror hen faktiskt inte ens inser att månadens snabbmat skulle kunna betala biljett för åtminstone en resa... 
    Fast hon vill ju uppenbarligen inte ses så mycket att hon jobbar extra eller åtminstone inte går hem tidigare. Ge henne inte en spänn och se om det får henne att tänkta till!
  • Dexter dot com

För mig är det en gåta att du vill leva med en person som inte kan hålla i sina pengar, hellre går hem från jobbet än tjänar pengar hen behöver, gnäller över sin dåliga ekonomi hen själv orsakar, inte gör något för att förbättra sin ekonomi, gärna vill utnyttja dig ekonomiskt ....vad för goda sidor kan uppväga allt detta negativa?

• Dexter dot com
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-28 12:57:07 följande:
    I början var det kul att kunna ge saker hen inte var van vid ja. Det går månader mellan gångerna nu och när jag drog ner på det blev hen tydligt frustrerad och "hintade" ganska intensivt om saker hen vill ha och gör fortfarande i perioder, trots att jag spelar dum. Vi har varit tillsammans i över två år och hen visar inget driv att ta tag i sin situation, så jag har tröttnat på det för länge sen. Jag älskar hen, men vill absolut inte bo ihop eller på annat sätt bidra till hens ekonomi. En sak om vi är ute tillsammans eller om det krisar, men bara-för-att-presenter blir det inget mer av.
    Så varför säger du inte rakt ut att du är trött på hens gnäll, hens oförmåga att ta tag i sin ekonomi och hintande om saker hen vill ha av dig ? Varför fortsätta betala när det krisar när hen kan klara kriserna själv om hen bara ville?
Svar på tråden Ojämn ekonomisk standard