Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Ojämn ekonomisk standard

Fast lever ni efter bådas standard eller utifrån din? Har själv en partner som tjänar mer än det dubbla än mig. Alltid varit generös men vi har också utgått från hans standard, intressen, hur mycket vi ska hitta på. Då kan man inte förvänta sig att den som har det sämre ska kunna hänga med i samma livsstil, då får man anpassa det så det passar båda, bjuda eller skaffa sig en annan partner, Det är liksom vanligt att män både tjänar mer och bjuder mer, har ni olika förutsättningar och detta stör dig borde ni kanske inte vara ihop. Sen kan jag tycka det är ett otäckt beteende om den ena tjänar riktigt bra, vet den andra går precis runt, ingår ändå en relation med den personen och sen stör sig på att den inte har mer pengar. Usch. 

• Anonym (G)
    Anonym (Tallrik och gaffel) skrev 2025-02-27 20:47:44 följande:
    Jag menar att ni har så vitt skilda ekonomiska förutsättningar att ett normalt fungerande förhållande med lika mycket ekonomiskt ansvar inte kommer att funka. Du skrev tidigare att ni inte kommer flytta ihop och redan nu har det blivit  haltande i relationen just pga pengarna. 
    Detta är inte hållbart såvida ni inte är just enbart kk och helt enkelt inte tar det vidare längre än så och helt enkelt bara träffas för sex och var och en står för egen kostnad. 
    Hur har du själv annars tänkt att det ska se ut i realiteten om hen inte ens vill varken diskutera,  lyssna eller förändra situationen? 
    Gissa själv hur en veckas semester i sommar kommer att se ut?  
    Och varför skulle ts partner nöja sig med att bli nedgraderad till en kk? Är hon kvinna lär hon byta ut honom illa klickt vid ett sådant förslag. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 20:59:20 följande:
    Jag är totalt ointresserad av en kk-relation.
    Tycket oavsett det låter som att ni bör göra slut. Det är en viktig fråga för dig och hon lever inte upp till din standard. Hon borde leva med någon mer likasinnad också eller någon som inte tycker det är ett problem. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 21:06:53 följande:
    Vilken standard? Att ta ansvar för sin egen ekonomi?
    Fast du säger att det varit så från början? Och att hon inte har några lån eller krediter. Alltså måste det vara hur ni lever som skapar obalansen. Hon klarade ju sig innan ni träffades eller hur? Storyn går inte riktigt ihop. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 21:44:43 följande:
    Hen "klarar sig" nu också, men går knappt runt varje månad och gnäller massor över det. Har flera gånger sagt saker som att "hen inte har något att äta tills lönen kommer - några dagar senare".
    Så varför har du valt att ingå i relation med någon så dysfunktionell?
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 21:57:44 följande:
    Den där attityden har kommit på senare tid, var inte alls så från början.
    Så hur tänker du lösa det?
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-28 08:53:57 följande:
    Det har jag varit väldigt tydlig med, så om hen tror annat ligger det inte på mig...

Jag betalar inte alls ofta längre, kan gå månader mellan gångerna, men det är så tröttsamt att höra fiskandet efter det. För ett tag sen bad hen mig fixa billiga glödlampor. Hittade och frågade om de blir bra. "Nej oj, de är för dyra, strunta i det"... de kostade några tior... det är på det sättet hen håller på.
    Jasså så nu har det gått flera månader emellan? Då lär väl fiskandet avta?
  • Anonym (G)
    Anonym (m) skrev 2025-02-28 14:43:13 följande:
    Jo att spela dum och låtsas som du inte fattat är att manipulera personen. Du försöker luras att det ska se ut på ett sätt som i själva verket är falskt.

Förklara vad? Det är ju inte för mig utan personen som jag tänker det är motsägelsefullt. Det som kanske är motsägelsefullt för personen är att du först är givmild och visar att du gillar det, sen gör du tvärtom. Då är det inte konstigt eller fel om personen blir frustrerad och inte förstår vad du vill egentligen. Men du verkar inte öppen för någon annan förklaring än att personen vill utnyttja dig med dåliga avsikter.
    Precis! Ts utgav sig för någon som gillar att uppvakta i början för att snärja sin partner. Utgår faktiskt från att ts är en man då jag har svårt att se en kvinna inleda en relation med den typen av ekonomiskt uppvaktande. Nu när ts varit i relationen ett tag har han blivit snål. Inte ens mer jämställd utan snål då det går månader utan att han vill betala. Ts kvinna trodde hon träffat en man som är lite mer traditionell, som uppvaktar och inte har något emot att betala då han tjänar så mycket mer. Nu är hon förvirrad när han över tid förändrats. Hade dumpat. Inte för att jag någonsin hade förväntat mig att någon skulle betala för mig men om den vaggade in mig i de rollerna för att höja sig själv, bli sedd som en generös och traditionell man för att sen tvärvända. Nä läskigt beteende. Vem är han egentligen? 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-28 21:09:36 följande:

Idag har hintandet om nästa grej kommit. En köksapparat har slutat fungera och det har hunnit tas upp fyra gånger bara idag och prat om hur svårt det blir utan och att hen inte har råd med en ny osv...

Men kan det inte bara vara att hon beklagar sig för det är jobbigt, utan förväntningar på dig?
Svar på tråden Ojämn ekonomisk standard