• Jl00

BF november 2025

Hej! Jag plussade 11/3 och har bf 22/11 om jag räknat rätt. Har sedan tidigare ett MA i december 2024 så är extremt orolig denna gången. Haft både nidblödning, och nu bruna flytningar sedan dagen jag plussade. Idag är bim-1 och hoppas verkligen att det inte kommer någon mens imorgon!
    Kul att kunna läsa era tankar och erfarenheter samt dela sina egna :)

• Jl00

Jag nämnde innan att jag hade lite bruna flytningar, väldigt sparsamma och ljusa. Nu är jag på bim+2 och testen har inte den stegringen som jag hade sist med mitt MA..använder stickor från graviditetskollen vilket jag gjorde sist också och vid det här laget var det starka streck på stickan. Kan någon snälla lugna mig? Mår så otroligt dåligt och har sån ångest så jag kan inte sova på nätterna😩 Har heller inga ömma bröst som jag hade sist, och nästan inga symtom heller..
    hjälp, är det någon som haft likadant? Hur starka var era test vid bim+1-2?

• Jl00

Kan tillägga att bruna flytningarna upphörde för 1-2 dagar sedan!

• Jl00

skrev tidigare att jag hade bruna flytningar samma vecka som jag testade positivt, dessa har upphört för ca en vecka sedan och det var endast några dagar med väldigt ljusbruna flytningar. Har testat med gravkollens test som inte haft någon stegring alls, men tydliga streck. Läste då att många haft problem med dessa test just för att dom inte ger någon stegring, så tog ett clearblue snabbtest där det vart ett tydligt starkt plus, men kanske inte så starkt som jag hoppades på. Tog även ett digitalt som visade 2-3 veckor. Är livrädd för att få ett MA igen, är det någon som haft samma och som det gått bra för? Är nu i vecka 5+3
    /Orolig själ
  • Jl00

Har första besöket hos bm nu på onsdag, ska fråga om dom kan ta hcg-blodprov åtminstone. Förra grav fick jag så otroligt dålig stöttning därifrån och tyvärr görs inte vul hos dom utan man måste till gynmott i en större stad som endast tar emot större blödningar och smärtor. Hade så gärna gjort privat, men närmsta klinik ligger 2-3 timmar härifrån..

Är ändå hoppfull så länge ingen blödning uppstått. Dock oroar det mig att jag knappt har några symtom..men lugnar ofta bara av att få skriva av sig lite och få diskutera med er andra!❤️
    Vet inte hur man svarar folk i tråd, men hoppas det blev rätt nu😆

Kruxokrax skrev 2025-03-23 11:24:16 följande:

Jag har också oroat mig för veckorna på clearblue, har läst i många trådar här på familjeliv där graviditeterna har gått bra trots en seg stegring på veckoindikatorn - den är inte helt säker.

Kan du ringa din barnmorskemottagning och be om ett vul tror du? Jag har bokat en tid privat till v 6+0 för jag känner att jag bara måste få veta om det alls finns något därinne (och om graviditeten sitter på rätt ställe

• Jl00
    CharlotteT skrev 2025-03-23 14:11:38 följande:
    Tycker också plusset ser bra ut. Försök inte stirra dig blind på streck. Och dina flytningar påminner om nidblödning. Jag hade också sånt och nu är jag i vecka 8. 

Så länge du inte får några blödningar så utgå ifrån att allt löper på som det ska, även om det är svårt. 
    Hade mest troligen nidblödning äl+6 då jag i ca 1,5 dag hade lätt bruna flytningar som sedan upphörde. Sen började dom igen ca 4 dagar senare..kan man ha nidblödning flera gånger?
  • Jl00

Jag och sambon skulle gärna vilja göra ett ultraljud innan vi berättar för familjerna om graviditeten och har kikat på ultraljud i antingen Göteborg eller Örebro om inte det finns något närmare Värmland. Vill väldigt gärna slippa vaginalt ultraljud och tänkte kolla om någon av er har erfarenhet av någon bra klinik som gör på magen? Kommer att vara i vecka 8+5 den aktuella dagen😃

• Jl00
    Berry001 skrev 2025-04-01 08:24:50 följande:

Hur går det för alla? hur mår alla?

Jag var nyligen på ett vul och fick se en liten böna med tickande hjärta😭 Är helt överlycklig och hoppas verkligen att detta går vägen! Blev dock tillbakaflyttad 6 dagar, så istället för 6+5 så är jag i 5+6, vilket såklart skrämmer mig. Men så länge hjärtat slår så är jag glad❤️
  • Jl00
    Kruxokrax skrev 2025-04-01 16:10:49 följande:
    Åh vad skönt! Var du väldigt säker på ditt datum innan?

Var på VUL i 6+0 och de såg ett hjärta som slog! Minst lika euforiskt som plusset, men såhär bara några dagar efteråt är jag lika (om inte mer) orolig för missfall igen. 🥲 Hade väldigt ont i magen för ett par dagar sedan, och har förstått att många känner just så vid missfall. Usch. Har inga påtagliga symtom, något svullna bröst och väldigt doft- och luktkänslig, men annars absolut ingenting. Det oroar mig enormt. Förstår inte hur jag ska stå ut med väntan!

Någon som har något bra vänt-tips? Vill bara bli sjukskriven och ligga och stirra i taket, men det är väl det sämsta man kan göra. Funderar på någon slags att göra-lista som jag ska beta av, ex att rensa alla garderober och sånt, haha.

Vi hade bara s*x en gång innan ägglossning så om det ska vara möjligt måste spermierna överlevt i ca en vecka, vilket inte är omöjligt heller så sett. Men allt stämmer bättre med mina symtom, alla tester och clearblue veckoindikator! Jag åt primolut mensen innan jag blev gravid, den verkar ha flyttat lite på ägglossningen också. Är ganska säker på att ägget fäste mellan 5-7 mars, så då borde det väl stämma? Hcg-värdet låg på 4812, vilket verkar stämma med vecka 5+6 också. Hoppas jag😅 

Grattis!🥰 Orolig kommer man nog vara fram tills bebis är ute känns det som, men så länge allt går som det ska så är det värt allt❤️ Kan tillägga att jag heller knappt har symtom. Lite lätt illamående stundvis, brösten blev ömma nu för ett par dagar sedan och allt smakar äckligt. Annars inget mer. Jag är sjukskriven pga jag inte får äta min mag-medicin nu och har därför jätte problem med magen. Det är hemskt att vara sjukskriven...dels ljuga för alla på jobbet och anhöriga men också att tiden går såå sakta😩

• Jl00

Förutom illamående och sådana symtom, hur upplever ni andra symtom från själva livmodern? första veckorna kände jag av väldigt mycket, som att det stretchade, drog och lite små ?kramper?. Går in i vecka 8+0 imorgon och inte känt något alls senaste veckan vilket gör mig lite orolig😕

• Jl00
    CharlotteT skrev 2025-04-15 12:59:16 följande:
    Jag hade molvärk vecka 5-6 ca. Sen var det inte lika ständigt. Numera är det mer enstaka hugg i ligamenten, men inte varje dag. 
    Tror inte du behöver vara orolig 🙂 lita på det utvecklar sig som det ska. 

Kan ju nämna att livmodern värkte betydligt mer första graviditeten än nu. Men tidsmässigt var det samma spann som nu. 
    Okej skönt att höra! Har bokat ett privat ul imorgon, så då får vi svar på om hjärtat fortfarande slår. Mycket hjärnspöken nu😬
  • Jl00
    CharlotteT skrev 2025-04-28 10:56:29 följande:

Ingen lyckosam dag för oss idag. Barnet var dött och nu startas process för abort 😢 dog 9+0 eller 9+1, så några veckor sen. En chock, men känner mer lycka och tacksamhet för sonen vi har. 

Ber för er andra att era resor har ett bättre slut ♥️

Lider med er och önskar all lycka inför framtiden när ni är redo. Ta hand om er❤️
  • Jl00

Känner mig helt förstörd, fick en ljusbrun flytning på pappret idag när jag var på toa..gick in i vecka 11 idag så är livrädd att det ska bli ett MA till😞 Var senast på vul 8+0 och då såg allt fint ut..

• Jl00
    Mattis94 skrev 2025-04-30 11:57:03 följande:

Det behöver inte betyda något. Jag har fått blödning två gånger hittills utan att det var något. Håller tummar och tår att det avtar. Men förstår oron, man blir ju orolig varje gång man går på toa.. du får skriva om blödningarna blir värre och såklart kolla upp det då 🙏

Men, jag mår skit pga fick 1/80 på downs syndrom under KUB så fick göra nipt direkt. Alltså hur ska man orka vänta upp till 14 dagar 😢 är så orolig att få dåliga besked, speciellt när den såg fin ut på ultraljudet. Någon som har erfarenhet av detta? Läst tusen forum men hur fan slutar man tänka på det non stop. 

Jag har lite molvärk också som började efter jag var på toaletten imorse. Hoppas det är för att det växer och slemhinnorna är känsliga eller liknande. Jag uppdaterar om något mer händer????🏼

Åh förstår din stress, hoppas allt går bra för dig med❤️ KUB är ju inte helt tillförlitligt så det finns ju goda chanser att allt är bra med bebis!
  • Jl00

Hur mår alla? Har ni några uppdateringar? Någon som har gjort kub?😃 

Imorse när jag gick på toa så rann det blod (brunt) nedför benen samt fullt i trosorna och jag fick fullständigt panik, vart inne på gynakuten nu och bebis sprattlar och mår bra. Har dock ett hematom precis bredvid grav som antagligen orsakat blödningen. Har någon av er erfarenhet av det? Hon berättade att det är en liten ökad risk för missfall, men att jag ändå har kommit såpass långt nu så det borde vara ganska lugnt. Obehagligt! Är nu i 11+5, och kub nu på fredag.

• Jl00
    Mimbro skrev 2025-05-12 21:40:25 följande:

vi var på kub i torsdags, fick det bästa resultatet man kan få tydligen 1/20 000, vilket kändes otroligt skönt då jag också blödde lite tidigt i grav och varit på två privata UL för att lugna min oro. V 13+5 nu 🤰🏼

illamåendet jah dragits med på morgonen har lagt sig och ersatts med foglossning och jag har ont istället 😅 strålar och drar i skinkorna och har jag suttit för länge vankar jag. Hoppas det inte ska bli värre. 

men bebis mådde prima och sprattlade för fullt. Så nu ser jag fram emot RUL den 24 juni och se vad som gömmer sig där inne 🥰 

hoppas det går bra för alla andra också ☺️

Vad skönt, nu är ju ändå den osäkraste perioden över! 

Har du tecknat någon gravidförsäkring? har sett att vissa har ersättning för foglossning😄 

Det drar, stålar, värker lite här och var från dag till dag för min del. Vet inte riktigt vad som är vad, men jag antar att man känner om det är foglossning😅 

• Jl00
    noorah skrev 2025-05-15 18:23:28 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Vilken försäkring täcker foglossning? håller på att kolla runt nu men har inte sett detta ännu.. 
    Åh ber om ursäkt! Såg flera som hade skrivit att de fått ersättning för foglossning från Folksam, men såg nu att inlägget var 6 år gammalt😕 Dom verkar ha tagit bort det ur försäkringen nu..
Svar på tråden BF november 2025