Kruxokrax skrev 2025-04-01 16:10:49 följande:
Åh vad skönt! Var du väldigt säker på ditt datum innan?
Var på VUL i 6+0 och de såg ett hjärta som slog! Minst lika euforiskt som plusset, men såhär bara några dagar efteråt är jag lika (om inte mer) orolig för missfall igen. 🥲 Hade väldigt ont i magen för ett par dagar sedan, och har förstått att många känner just så vid missfall. Usch. Har inga påtagliga symtom, något svullna bröst och väldigt doft- och luktkänslig, men annars absolut ingenting. Det oroar mig enormt. Förstår inte hur jag ska stå ut med väntan!
Någon som har något bra vänt-tips? Vill bara bli sjukskriven och ligga och stirra i taket, men det är väl det sämsta man kan göra. Funderar på någon slags att göra-lista som jag ska beta av, ex att rensa alla garderober och sånt, haha.
Vi hade bara s*x en gång innan ägglossning så om det ska vara möjligt måste spermierna överlevt i ca en vecka, vilket inte är omöjligt heller så sett. Men allt stämmer bättre med mina symtom, alla tester och clearblue veckoindikator! Jag åt primolut mensen innan jag blev gravid, den verkar ha flyttat lite på ägglossningen också. Är ganska säker på att ägget fäste mellan 5-7 mars, så då borde det väl stämma? Hcg-värdet låg på 4812, vilket verkar stämma med vecka 5+6 också. Hoppas jag😅
Grattis!🥰 Orolig kommer man nog vara fram tills bebis är ute känns det som, men så länge allt går som det ska så är det värt allt❤️ Kan tillägga att jag heller knappt har symtom. Lite lätt illamående stundvis, brösten blev ömma nu för ett par dagar sedan och allt smakar äckligt. Annars inget mer. Jag är sjukskriven pga jag inte får äta min mag-medicin nu och har därför jätte problem med magen. Det är hemskt att vara sjukskriven...dels ljuga för alla på jobbet och anhöriga men också att tiden går såå sakta😩