BF november 2025
Hej. Jag hoppar in lite sent här!
Jag är 20 år och gravid för första gången. Enligt bm är jag i vecka 11 (10+4) och BF 24/11. Jag är otroligt orolig för MF. Även då jag aldrig haft det så hör man många skräckhistorier om det! Jag har KUB/UL 22 maj och är himla rädd att något ska ha hänt.
Under dessa få veckor har jag redan varit sjuk 3 gånger varav en gång fick jag ligga inne och äta penicillin. Detta gör mig lite nervös även fast läkarna sa att det ska vara okej.
I vecka 9 fick jag en lätt rosa flytning efter samlag och dagen efter hade vi samlag igen och då blödde jag en del. Dock inga klumpar eller liknande. Jag ringde BM som sa åt mig att avvakta vilket jag gjorde och blödningen gick över till bruna flytningar och sedan försvann. Hon sa också att jag ska ta ett gravtest tre veckor efter för att se så jag fortfarande är gravid. Jag är dock inte orolig ang detta då jag tror att det bara var något kärl som brast. Men lite oro finns ändå.
Jag har inte haft någon smärta alls i samband med detta.
Jag har hört att MF inte är lika ?vanligt? i ung ålder så jag lever på det hoppet.
Hur går det för er andra? Ser det bra ut på KUB och UL? Ge mig lite positivitet så jag kommer på andra tankar. Jag försöker vara så positiv som möjligt och njuta av graviditeten men det är svårt ibland innan man vet hur det ser ut där inne.
Sorry för mycket negativtet! Tack alla fina Mamas!!<33