Inlägg från: Junieverse |Visa alla inlägg
  • Junieverse

BF november 2025

Anonym (Againandagain) skrev 2025-03-03 13:45:27 följande:
    Jag förstår, mina symtom har också blivit mycket mildare. Dock var det så med mina andra barn med och i vecka 6-7 kom alla symtom tillbaka igen. jag tycker att det ser ut som en bra ökning! 
    Tack för pepp ❤️ egentligen vill jag ju inte må dåligt så ska väl vara tacksam att det är under kontroll nu. 
    Essential skrev 2025-03-03 14:08:44 följande:

Det behöver inte alltid vara det värsta. Min förra graviditet hade jag också så från v7 ungefär. Alla symtom försvann. Jag var orolig att det var missfall på gång. Men det var inte alls så. Det du kan göra är att ta ett digitalt test med veckoindikator om hcg har sjunkit kommer veckorna oxå bli lägre.  Eller boka ett tidigt ultraljud. Det fick jag. 

Jag ringde och bokade ett ultraljud privat ( ingår inte här ) och fick tid om dryga 2v för det är först då det går att göra sa de 🙏🏻❤️ tack för stöd! 

Nu tänker jag försöka fokusera på positiva tankar, det är ju trots allt fler graviditeter som blir framgångsrika än tvärtom ( tror jag 🤣 ) 
  • Junieverse

Imorse kom det blod när jag torkade mig så jag har oroat mig och gråtit hela morgonen. Jag ska få komma in på gyn akuten för check nu på eftermiddagen. Känner att jag har lite hopp kvar att det ändå ska kunna gå vägen men är väldigt inställd på negativa besked 💔

• Junieverse
    Mattis94 skrev 2025-03-05 15:51:42 följande:

Är ju vanligt med blödningar men förstår verkligen rädslan. Bra att du kollar upp!! ❤️ håller tummarna för dig, skriv när du fått svar. 

Tack, det var ett väldigt obehagligt och hafsigt besök. lång historia kort:

En manlig gynekolog gjorde ett snabbt ultraljud ( på riktikgt max 10 sekunder om ens det ) och sa direkt här finns ingen graviditet. kändes som han ifrågasatt om jag ens varit gravid för han frågade om jag hade testat positivt på ett så ifrågasättande vis. jag ifrågasatte väl lite hur mycket man hade kunnat se av en grav i 4+6 och då sa han att man inte kunde se då vilket också kändes konstigt. han sa han beklagade och att jag skulle fortsätta testa framåt med grav test och ej komma tillbaks om det fortsatte va positivt på testen framåt. Han sa att min slemhinna var för tunn ca 5 mm och man behövde minst 7-9mm, och det kanske är så och att jag fått missfall men på den korta sekunden han kollade har jag svårt att tro att han var så noga när han mätte det 💔

oklart vad jag känner nu men ska väl ta något nytt test om någon dag eller så och se om strecken blir svagare 😔
  • Junieverse
    Mattis94 skrev 2025-03-05 20:30:12 följande:
    Men gud vilken otrevlig gynekolog.. usch inte det bemötandet man vill ha när man är orolig? Och vad oklart besked?! Du får vänta och så hoppas vi bara att det inte blir svagare test, att det bara var falskt alarm. Så jobbigt att vara så orolig och inte få några direkta konkreta svar?! 😩
    Ja jag kände mig traumatiserad och kränkt nästan när jag gick därifrån. Jag vet ärligt inte vad jag ska tro men det låter som jag kanske inte får min november bebis och det gör mig så förkrossad 💔

Jag har inte haft mer blödning så jag får väl se vad som händer de närmsta dagarna och testa igen kanske framåt helgen och se om grav testet blir negativt bara 😭
  • Junieverse

Kul att läsa hur det går för alla er andra ❤️ 

själv har jag haft ett par tuffa dagar med känslomässig berg och dalbana i bagaget. om jag tänker till har jag inte haft en riktig blödning, bara bruna flytningsr som knappt är mkt i Trosa eller trosskydd inget klart blod eller att det behövts binda. jag har också fått lite starkare test och nyligen ökning i veckor på CB till 2-3 så nu lever hoppet lite igen. 

pratat med min tidigare gyn om min upplevelse hos läkaren som gjorde ultraljudet som var så hemsk och de tycker vi inte ska lita på det och bara vara positiva. ska få komma till dem på måndag och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ser ok ut då 🙏🏻

• Junieverse

Välkomna alla nya ❤️ grattis till plus! Hur mår alla? några symptom? Jag är rätt yr och har milda molvärkar till och från?

Jag fick 3+ på mitt CB veckoindikator idag, grät av glädje men vågar inte hoppas fullt ut förrens efter undersökningen på måndag. Den där läkarn förstörde verkligen allt för mig 🥹💔. Tror inte det har varit missfall iallafall längre eftersom det ändå ökat i över en vecka efter. Oroar mig nu för att det är utomkveds eller att det inte utvecklas i rätt takt. 

Längtar till måndag med både hopp och förskräckelse 😅

• Junieverse

Så roligt att fler hittar till tråden så vi är ett litet gäng nu! Jag är i 6+2 ( alltså vecka 7 ? ) nu om nu allt fortsatt är väl där inne 🙏🏻 Kände mig faktiskt illamående igår så liksom lufthulkade flera gånger. Blev sjukt glad (🤣?!) för jag inbillar mig att illamåender är ett tecken på att det finns en graviditet kvar som utvecklas🥹❤️? Känslan har varit lite liknande nu på morgonen så hoppet fortsätter att leva vidare! Sjukt nervös över besöket på måndag, hoppas så innerligt att vi ska få se ett litet liv 😭

• Junieverse

Vad underbart😍 stort grattis till er ❤️

LokaHallon88 skrev 2025-03-15 15:55:26 följande:

Jag och min man har försökt bli gravida sen september 2022 och igår, efter 2,5 års försök så fick vi äntligen ett plus.

BF 21/11 Hjärta

Jag är 37 och min man 38.

• Junieverse
    Berry001 skrev 2025-03-16 18:47:05 följande:

ni som ska på tidiga ultraljud, hur har ni gått tillväga för att få det? Jag kontaktade mitt mvc och dom sa att dom inte gör tidiga ul men att man kan betala för att göra det. Vill helst inte betala då det var ganska dyrt men skulle gärna komma på ett il och åtminstone få bekräftat att hjärtat slår då jag haft tre missfall innan. 

Jag har ju haft lite bruna flytningar och en dag var det lite mer och då fick jag sån panik. Jag bokade in ett VUL på en privat klinik men det var världens värsta upplevelse ( var i 4+6 ) och läkaren undersökte mig kanske mer 30 sekunder och sa direkt att här finns ingen graviditet.  var på en klinik i Huddinge så bor du nära där så rekommenderar jag inte att boka den 😣? Kostade 275kr

Nu ska jag till min gamla Gyn där jag gått inför att vi försökt bli gravida för en second opinion imorgon då jag nästan 2 v efter fortfarande testar positivt och ve korna på CB ökar. Det besöket kostar också som ett vanligt besök. Tyvärr hjälper de bara par med gyn besvär / som vill bli gravida och inte efter man blivit gravid, annars hade jag velat gå kvar där för de är så fina ❤️
  • Junieverse
    Jl00 skrev 2025-03-17 08:31:12 följande:

Jag nämnde innan att jag hade lite bruna flytningar, väldigt sparsamma och ljusa. Nu är jag på bim+2 och testen har inte den stegringen som jag hade sist med mitt MA..använder stickor från graviditetskollen vilket jag gjorde sist också och vid det här laget var det starka streck på stickan. Kan någon snälla lugna mig? Mår så otroligt dåligt och har sån ångest så jag kan inte sova på nätterna😩 Har heller inga ömma bröst som jag hade sist, och nästan inga symtom heller..
    hjälp, är det någon som haft likadant? Hur starka var era test vid bim+1-2?

Vad jag läst mycket om och också hört i min kontakt med vården då jag också haft som du ( fast fler dagar ) så ska det vara väldigt vanligt. De är också noga att påpeka att styrkan på testens streck inte är avgörande ❤️ 

Jag vet att man testar som en tok och är orolig men försök komma ihåg att det är vanligare att det går bra än att det inte går bra 🙏🏻. Jag testade med veckoindikator för att se att veckorna ökade men jag vet inte om det egentligen bara skapar mer stress. om du inte börjar blöda mer så skulle jag säga försök lita på din kropp och håll ut ❤️ jag håller alla tummar för dig!! 

Jag är på väg till gyn själv nu för uppföljning så jag vet inte hur det gått för mig än men lovar uppdatera här sen oavsett. förhoppningsvis är det positiva besked och det kanske kan kännas bra för alla andra som haft bruna flytningar 🙏🏻 om inte behöver det inte va samma för andra som mig. 

kram 
  • Junieverse
    Berry001 skrev 2025-03-16 22:23:43 följande:
    Ok tack! Om nån annan vet nåt ställe i Stockholm som tar emot för tidigt ul får ni gärna säga till. Dom jag kontaktade sa som sagt nej.

håller tummarna för att allt ser bra ut imorgon när ni är där. Skriv gärna och berätta hur det gick om du vill. Och hoppas du kan sova lite inatt för kan tänka mig att det är väldigt nervöst!❤️
    Jag kommer också undersöka var man kan gå privat för fler UL om det går bra för mig, kan se om vi hittar något bra! Jag kommer nog kika söder om stan så det blir rätt håll för mig. Jag kan lova att jag drömt om detta hela natten, sjukt nervös och vågar knappt gå på besöket 🥹 

Tack snälla för pepp och jag uppdaterar här senare när besöket är klart 🙏🏻❤️
  • Junieverse
    Stehpf skrev 2025-03-17 09:34:00 följande:

Hej! 

Då jag inte använder mig av fb så hittade jag hit när jag sökte efter en gravid grupp.

Har bf 10 november och är gravid med andra barnet :) 
    Sonen är född 2020 och kommer vara 5 när han blir storebror.

Är gift och vi bor i hus i Skövde kommun, som vi köpte nu i december. Ingen av oss kommer dock härifrån och jag söker väl egentligen någon jag skulle kunna träffa och ha kontakt med under graviditeten. 

Dela tips, krämpor och oroligheter med. ;) 

Kram och lycka till alla! ❤️

Grattis och välkommen ❤️
  • Junieverse

Tack alla för pepp och stöd inför undersökningen idag. Det gick fortfarande inte att se något tydligt, möjligen en liten uppklarning bara och det tyder ju på att något är fel När jag är i v6+4 då man ska se mer. Jag fick åka och ta blodprov för mäta HCG ökningen mellan idag och ett till prov jag ska ta på onsdag för att  konstatera eller kunna utesluta utomkveds. Tog ett test hemma igen som var var jätte jättestarkt positivt så hcg är högt iallafall ?

oddsen än ser iallafall inte bra ut för att detta är en normal grav 💔😭 är orimligt förkrossad och ledsen. Om det nu är utomkveds så är det ju bara 1-2% grav som blir så och det vore ju maximal otur alltså ?

kram på er 

• Junieverse

Vill bara säga tack för allas fina stöd här inne, tyvärr visade mina prover inte det som önskades och jag blev akut inkallad till sjukhuset i onsdags. Nu är jag hemma igen en graviditet och äggledare mindre, såklart helt förkrossad och fortfarande i chock över att detta hänt 💔😭. Får bli en dag i taget här och försöka läka min kropp och hjärta innan vi försöker vidare. 

kram på er alla 

Svar på tråden BF november 2025