• Anonym (Linda)

Vilken eller vilka mataffärer handlar du i?

Ica/Coop/Hemköp/Willys/Lidl? Fördelar och nackdelar med den/de du handlar i?
    Jag handlar mest på Coop och Hemköp pga närmast (har ej bil) Tycker båda affärerna har endel bra erbjudanden men Coop har nog lite bättre bonussystem

• Svar på tråden Vilken eller vilka mataffärer handlar du i?
  • Anonym (M)

Har Willys och ICA hemmavid. Pendlar ned bil och kör förbi Lidl, Willys, ICA Maxi samt Stora Coop på väg hem från jobbet. 

• Dexter dot com

Bor på landet utan affär men på orten 2 mil bort där jag jobbar finns en mindre Hemköpsbutik. Lite dyrare men spar tid och bensinpengar så jag handlar till 90% där. Har jag ärende till stan så handlar jag nån gång i månaden på IcaMaxi.

• Anonym (krimskrams)

Har inte bil så handlar från Willys med hemkörning. Tycker dom har bäst priser, ett utbud som passar mig, och sen tycker jag deras hemkörning funkar klockrent (har provat både Ica och Coop tidigare men tyckte dom hade få tider som passade med min vardag, plus att det blev fel oftare i beställningen). Många tycker det är slösigt med hemkörda matkassar men jag sparar faktiskt rätt mycket pengar på att handla online, blir aldrig några onödiga spontanköp och köper otroligt lite onyttigheter som bonus för kroppen utöver plånboken. Antingen så storhandlar jag därifrån en gång i månaden eller så delar jag upp köpen på två, beror lite på vad jag redan har hemma och hur månaden framåt ser ut. 

Sen kompletterar jag vissa grejer från Coop för det passerar jag när jag promenerar hem från jobbet. Brukar vara om jag behöver köpa en mjölk, ett paket yoghurt eller frukt och grönt som tagit slut. 

• Anonym (S)

Det varierar. Närmaste butiken är ICA. Men det är bara några 100 meter längre till en Coop-butik åt ett håll och en Hemköp åt ett annat håll... Handlar i alla dessa... eller i någon av butikerna i centrum om jag är där.

Har inte analyserat vilken butik som faktiskt är mest prisvärd.. Men nog är ICA dyrt....

Handlar nog mest på ICA på grund av lathet...

• Anonym (Rebecca)

Mest på Hemköp, för att det ligger precis runt knuten. Lite på ICA Maxi som är väldigt nära jobbet och lite på stora Coop som är ganska nära jobbet och har en del produkter som jag inte hittar på de andra ställena. 

• Anonym (CG)

Nödhandlar på ICA då det är den närmaste butiken, men tråkigt utbud och dyrt. Så om jag storhandlar blir det Citygross, tycker att de har bra priser och bra utbud. 

• Anonym (ABC)

Vi har Ica och Coop på vår lilla ort, handlar på Coop. 

• Anonym (MonICA)

Ica Maxi. Bäst utbud och förmånligast i kombination med Ica-banken.

• Anonym (JessICA)

Föredrar helt klart Ica, gärna de lite större butikerna. Bra priser, brett utbud. Sånt gillar vi.

Svar på tråden Vilken eller vilka mataffärer handlar du i?