• Anonym (L)

Vad gör jag för fel när jag försöker träffa någon?

Är en kille som aldrig lyckats hitta en tjej för en relation. Jag lyckas kanske få till 1-2 dejter per år men aldrig mer än en dejt med samma tjej. Och jag vet inte direkt vad det är för fel jag gör. Har fått höra att jag nog är för försiktigt och inte visar att jag är sexuellt intresserad av tjejerna, men det trodde jag inte man skulle göra på första dejten. Jag går så långt att jag försöker röra vid hennes hand t.ex men om jag inte får någon respons på det så gör jag inget mer.  Ni kan ju förstås inte veta vad som jag gör fel men vill gärna ha förslag på vad som kan vara felet och och vad jag kan ändra på.

• Svar på tråden Vad gör jag för fel när jag försöker träffa någon?
  • Anonym (Malin)

Jag tror inte att det är sexuellt intresse eller beröring som är "felet". Jag tänker mer att det handlar om att tjejerna inte känner att ni "klickar". Att man tycker att det den andra säger är intressant/roligt/smart, att man känner att man är överens, har samma mål, samma intressen (delvis i alla fall), kommunicerar bra, osv. Samtalet ska flyta på så att man glömmer bort tiden, och bara vill fortsätta prata med personen. 
    Att man är intresserad kan man visa genom att vara en bra lyssnare, titta på den som pratar, hålla med, ha ögonkontakt, kanske luta sig framåt, le, osv.
    Hur funkar du i andra sociala situationer? På AW, fest, i fikarummet, eller om du typ skulle fastna i en hiss med några okända. 

• Anonym (Mega)
    Anonym (L) skrev 2025-02-27 18:35:31 följande:
    Vad gör jag för fel när jag försöker träffa någon?

Är en kille som aldrig lyckats hitta en tjej för en relation. Jag lyckas kanske få till 1-2 dejter per år men aldrig mer än en dejt med samma tjej. Och jag vet inte direkt vad det är för fel jag gör. Har fått höra att jag nog är för försiktigt och inte visar att jag är sexuellt intresserad av tjejerna, men det trodde jag inte man skulle göra på första dejten. Jag går så långt att jag försöker röra vid hennes hand t.ex men om jag inte får någon respons på det så gör jag inget mer.  Ni kan ju förstås inte veta vad som jag gör fel men vill gärna ha förslag på vad som kan vara felet och och vad jag kan ändra på.

Tror det känns krystat om du ska röra hennes hand. Ni går ju på en dejt för att lära känna varandra. Det är ju inte ett arrangerat äktenskap. Du kanske är en sån som försöker låsa in henne (bildlikt)? börjar du prata om saker som barn, köpa hus eller annat som berättar att hon enbart är en placeholder till flickvän? Ungefär som att hon inte har någon möjlighet att röra sig eller bilda en uppfattning om vad du är för en?

När ni träffas så kramas man normalt, du kan le och säga att det är trevligt att träffas. Konversera som man gör med vanliga människor. Prata inte om barn eller skapa ett upplägg för hur erat förhållande ska se ut. Behandla första träffen som ett lära känna henne-tillfälle.
  • Anonym (I)

Har du haft sex någon gång?

• Anonym (L)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-27 18:58:13 följande:

Jag tror inte att det är sexuellt intresse eller beröring som är "felet". Jag tänker mer att det handlar om att tjejerna inte känner att ni "klickar". Att man tycker att det den andra säger är intressant/roligt/smart, att man känner att man är överens, har samma mål, samma intressen (delvis i alla fall), kommunicerar bra, osv. Samtalet ska flyta på så att man glömmer bort tiden, och bara vill fortsätta prata med personen. 
    Att man är intresserad kan man visa genom att vara en bra lyssnare, titta på den som pratar, hålla med, ha ögonkontakt, kanske luta sig framåt, le, osv.
    Hur funkar du i andra sociala situationer? På AW, fest, i fikarummet, eller om du typ skulle fastna i en hiss med några okända. 

Jag är inte personen i centrum, långt ifrån, men tycker jag funkar bra på AW, deltar i samtalen och har trevligt. I en hiss med okända skulle jag knappast inleda något samtal alls, om de övriga började skulle jag kanske haka på om det kändes ok. Kan tänka mig en del skulle kunna bli rätt desperata i en sådan situation.
    Jag är väldigt blyg som person och har nog aldrig pratat med någon på ett sånt sätt att det känts som om att tiden bara flyger iväg, det får jag erkänna.
  • Anonym (L)
    Anonym (Mega) skrev 2025-02-27 19:17:12 följande:
    Tror det känns krystat om du ska röra hennes hand. Ni går ju på en dejt för att lära känna varandra. Det är ju inte ett arrangerat äktenskap. Du kanske är en sån som försöker låsa in henne (bildlikt)? börjar du prata om saker som barn, köpa hus eller annat som berättar att hon enbart är en placeholder till flickvän? Ungefär som att hon inte har någon möjlighet att röra sig eller bilda en uppfattning om vad du är för en?

När ni träffas så kramas man normalt, du kan le och säga att det är trevligt att träffas. Konversera som man gör med vanliga människor. Prata inte om barn eller skapa ett upplägg för hur erat förhållande ska se ut. Behandla första träffen som ett lära känna henne-tillfälle.
    Jag målar absolut inte upp några framtidsscenarier med barn eller äktenskap. På en dejt vill jag lära känna henne och att hon får en uppfattning om mig. Aldrig mer än så.
  • Anonym (L)
    Anonym (I) skrev 2025-02-27 19:22:10 följande:

Har du haft sex någon gång?

Nej, spelar det någon roll?
  • Lynx123

Kan vara allt från att personkemin saknas till att du kanske inte ställer frågor. Det är jättesvårt att veta men övning ger färdighet.

• Anonym (...)

Du är på FL och tigger hjälp. Det är som att fråga varför man inte skjutit en älg och hoppas att en älg springer framför skärmen och ger en ett gevär.

• Anonym (Emmi)

Vad har du själv känt för tjejerna du har dejtat?

Ofta märker man rätt tydlig skillnad på om någon på riktigt är attraherad av just en själv, eller om han mest bara är attraherad för att man är en rätt trevlig tjej och han är desperat nog att tycka att det duger.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (L) skrev 2025-02-27 18:35:31 följande:

. Jag går så långt att jag försöker röra vid hennes hand t.ex men om jag inte får någon respons på det så gör jag inget mer.  
    Du tafsar på henne och blir förvånad över att det inte blir fler dejter? På riktigt?
Svar på tråden Vad gör jag för fel när jag försöker träffa någon?