Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Plötsligt tänd på någon annan

Anonym (Hon) skrev 2025-03-01 13:17:22 följande:
    Jag älskar honom, men tänder inte på honom längre... vi har en fin relation, men vet inte hur man får tillbaka attraktionen...

Träffas ni väldigt mycket kan det ta bort lusten. Om han blivit sunkig eller oattraktiv på något sätt kan det ta bort lusten.

Gå till en sexolog så kan ni får övningar där man kan få tillbaka lusten.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-02 18:22:02 följande:
    Lusten är ju uppenbarligen inte borta, bara till honom.
    Jag menade lusten till just honom.

Sen behöver man investera i en relation för att den ska fungera på sikt. Om man bara låter det rulla på så tappar man nästan alltid en känslomässiga kopplingen och även lusten.

Med investera menar jag att man aktivt engerar sig i varandra och i sexlivet. Det kan vara en dejt varje vecka eller liknande. Att man ger närhet till varandra varje dag och inte bara går efter vad man känner för.

Din gamle vän borde du för övrigt inte skriva med eftersom han inte är en vän längre utan något mer när det finns ett intresse från minst en av er.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:37:32 följande:
    Vi har inte träffats på länge, vi har distansförhållande, så går det inte över telefon är det svårt att få till något alls. Vi har det känslomässiga, men kroppsligt har jag ingen längtan efter honom alls längre. Inte mer än till kramar eller så då.
    Hur gamla är ni?
Svar på tråden Plötsligt tänd på någon annan