• Anonym (xxx)

Värt att leva helt ensam?

Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 10:31:22 följande:
    Nej det har jag inte. Jag är svensk och vill ha en svensk tjej.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-03 09:30:32 följande:

Det här med längden är något det skrivs om ofta här inr och i dejtingsammanhang. Detta har satt sig sol ett komplex hos dig och det är det som gör att du inte tar dig vidare och får svårt att skapa nya relationer.

hur lång är du förresten? många som beklagar på sin längd verkar ändå vara över 1,70 vilket jag inte skulle se som kort.

Som sagt, om du bara visste vad jag har fått höra om min längd igenom mitt liv. Främst av tjejer, även min egen mamma. Jag är lite under 1.70.... hade betalat allt jag har på kontot för att få bli iallafall 1.75. Nu är livet inte värt att leva.
    Då får du ju acceptera att även kvinnor har krav. Du väljer bort utländska kvinnor, svenska kvinnor väljer bort dig. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 22:48:42 följande:
    Att vara kort är bland det värsta man kan vara som man. Särskilt om man inte har ett manligt ansikte heller. Eller övrig kroppsform.

Napoleon var inte kort för sin tid, han var över medellängd på den tiden enligt Google faktiskt. Ja Morgan och Ulf har lyckats, rika, maktfulla och kända däremot. Jag har klarat mig bra i yrkeslivet. Det är bara kärlekslivet som är åt helvete.

Föddes de rika, kända och maktfulla? Nej , men de blev det trots sin längd. Hur? För att de inte brydde sig om sin längd. 

Men du verkar trivas i din kofta. Sitter och letar upp videos som bekräftar det du tror. Vägrar ta till dig någon annans synpunkt. 

Det är ju ditt liv och ditt val hur du lever det. Bara du kan ändra på ditt sätt att tänka. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-04 09:43:41 följande:
    Fast alla korta killar kan ju inte bli kända högstatus män.? Känns ju väldigt orealistiskt att anse att ts ska bli statsminister för att få tjejer...

Därmed ingen mening att gräva ner sig. Men heller inte förvänta sig någon fotomodell till flickvän.
    Nej, det kan de inte. Och många behöver det inte heller, för de träffar ändå någon som gillar dom och bildar familj.

Men om man hänger upp sig på sin längd så som du och TS gör, då får man kompensera med något annat, annars lyser bitterheten igenom. De andra som inte bryr sig mkt om sin längd klarar av livet galant ändå. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-04 10:23:31 följande:
    Hänger upp och hänger upp.  Mitt liv står inte och faller om jag har en flickvän eller inte.  

Konstaterar bara precis som du att korta behöver kompensera sin längd.  Då kvinnor premierar långa män.
    Jag skrev att de flesta korta män inte behöver kompensera, det räcker att vara social och trevlig. Men det är kanske det du menar med att kompensera. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-04 12:44:19 följande:
    Det är ju det som är grejen. Ts väljer sin situation. Vill han vara ett offer i detta sammanhang så väljer han det för att det ger honom mer än att göra något åt saken. 
    Ja, det är ju enklare att vara offer än att ta ansvar. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-05 16:03:34 följande:

Jag har insett att jag inte har den energi som krävs för det här. Jag har slut på energi att försöka.

Vi får se vad jag gör åt detta. Tack för alla svar och hejdå.

Tragiskt att du inte tycker att ditt eget liv är värt något, att du inte lyckats göra något under alla dessa år som gör livet värt att leva. 

Har du inte familj och vänner som gör livet värt att leva?
  • Anonym (xxx)
    Tecum skrev 2025-03-05 19:02:14 följande:
    Jag lider med dig TS och du har fått många otroligt dåliga svar här. Skaffa hund, skaffa vänner, var med familjen, res, ge upp och nöj dig osv. De fattar inte hur det är att vara ensam och inte ha det som "alla" andra har. Du vill ha en kvinna, någon att krama och vara intim med, det går liksom inte att ersätta med något annat. Varför ska det vara så svårt att fatta?

Nu är du i en svacka men kom ihåg att det inte är kört. Din längd är inget plus men inte heller en katastrof. Och ju äldre du blir, desto större chans att träffa en kvinna som ser till personen och inte yttre faktorer.

Så TS ska fortsätta må dåligt tills han hittar en kvinna? Stackars kvinna som ska ha TS lycka på sina axlar. Veta att han funderar på om livet är värt att leva om hon lämnar honom. 

Varför tycker du det är fel att folk ger TS tips så han kanske mår bättre i väntan på den rätta? Så lever ju alla andra. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-06 10:27:24 följande:
    Att tycka att han ska fokusera på andra saker är inte detsamma som att säga att han ska ge upp. Tvärtom är det en förutsättning för att bli nöjd med tillvaron på sikt att man har flera saker som som gör livet värt att leva.
    Håller med. Tecum verkar tycka det är ok att han mår dåligt fram till att han träffar någon. Att ha ett meningsfullt liv ökar chanserna att hitta någon. Att må dåligt minskar chanserna. 
  • Anonym (xxx)
    Tecum skrev 2025-03-05 22:01:32 följande:
    Du upprepar dina argument som jag redan krossat. Jag har gång på gång skrivet att TS måste ta ansvaret, det är bara patetiskt att du försöker prata bort det. Frågan är på vilket sätt han ska ta det, inte genom att skaffa hund eller ge upp i alla fall. Jag har ingenstans skrivit att han är ett hjälplöst offer, det är du som hittat på det.

TS har startat tråden för att han mår dåligt, inte med någon baktanke att skylla på andra eller att lyfta av hans eget ansvar. Men det vill inte du inse då män inte får erkänna att de mår dåligt för att de saknar en kvinna.
    Jag vill ge TS hopp, du och andra vill få honom att ge upp.
    Han har fått tips om hur han ska må mindre dåligt. Du raljerar över de tipsen. Varför? Att ta tag i sitt liv och mående är att ta ansvar. Ändå förkastar du de förslag folk ger till honom. Förslag som innebär att han tar ansvar och kommer förhoppningsvis att må bättre. Vilket ökar hans chanser att träffa någon.

Vem tror du har bäst chans att hitta någon? Någon som har ett meningsfullt liv eller någon som mår dåligt?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 21:25:36 följande:
    Vad jag än gör så är det fel enigt er här.
    Anonym (s) skrev 2025-03-06 21:00:41 följande:
    Fast då har du ju inte skapat ett meningsfullt liv utan partner. Det är inte sunt att hänga upp sin lycka på om man träffar en partner eller inte, utan man behöver skapa den själv 
    Jag har ett bra liv i övrigt. Är det så konstigt att jag saknar någon att mysa med som de flesta haft i sitt liv?

Om du har ett bra liv, varför skriver du då att du inte orkar mer? 

• Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 22:21:37 följande:
    Jag har ett hyfsat bra liv men jag saknar den fysiska kontakten. Aldrig få en kram eller något. Det håller på att ta sönder mig från insidan.

Det övriga är inte värt något känns det som.
    Då får du se till att det övriga blir värt något. Det kan du påverka.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?