Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Värt att leva helt ensam?

Varför måste det vara en tjej om det nu bara är närhet i en soffa du behöver för att vara nöjd

• Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:27:28 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är, men jag är 46 och gav upp allt vad kärlek heter för 6 år sedan. Jag har aldrig haft någon tjej heller. Aldrig gått på en träff ens. Jag insåg redan i tonåren att mitt fula utseende skulle ligga mig i fatet och så blev det. Strax efter att jag hade fyllt 40 gav jag upp. Man orkar inte med hur många besvikelser som helst och för att inte helt gå under och behålla lite självkänsla gav jag upp allt vad livskamrat och familj heter och försökte göra det bästa av livet ändå. Jag har mina tunga perioder, men jag hankar mig framåt.
    Det finns de med mycket fult utseende som har tjejer så det är ingen ursäkt
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:52:37 följande:
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.
    Sa jag att de hade träffat tjejer på en internetsida?
  • Anonym (s)
    Anonym (C) skrev 2025-03-01 17:28:06 följande:
    Så du utnyttjar kvinnor för att de ska röra dig för din njutning?
    Låter ju snarare som att de utnyttjar honom för pengar
  • Anonym (s)
    Anonym (C) skrev 2025-03-01 18:38:51 följande:
    Du menar att massöser ska jobba gratis åt incels?
    Nej, menar du att han ska betala utan att få massage?
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 18:59:07 följande:
    Givetvis har jag försökt hitta en livskamrat IRL också....
    Vilket inte behöver bero på utseendet. Fortfarande
  • Anonym (s)

Låter ju mer som det än tvärtom, då det är så dyrt för honom men han är desperat efter någons beröring så han betalar ändå 

Om han utnyttjade massören så hade jag kunnat köpa det om den istället klagat på vilket slavjobb han gör för så dåligt med pengar men måste gå med på den dåliga dealen för sitter i en desperat situation

• Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-02 02:17:20 följande:
    Du vet inte hur jag ser ut. Hade du sett en bild på mig lovar jag att du hade ändrat dig.......
    Det finns som sagt mycket fula män som har flickvänner. Till och med mycket mycket fula män.
  • Anonym (s)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-03 13:34:31 följande:
    Du drar upp sd, placerar sd som något fiktivt som jag skulle benämna dig som. Lägger ord i min mun. Ändå så tycker du att det är jag som sysslar med härskartekniker. Vet du ens vad härskartekniker är? Det är ju det du precis gjorde. Du bara förstärker bilden jag har av dig som en ganska otrevlig individ.
    Helt klart är det inte utseendet som är det största problemet där.
    Dessutom hade han kunnat förbättra sitt utseende också.
    Han har inte gjort det bästa av vad han har.
  • Anonym (s)
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:

Om du inte har ansvar för någon annan och överväger att avsluta allt - varför inte göra en radikal förändring i ditt liv? 

Om du inte har något sparkapital så börja spara. Lever man ensam är det ju lätt att ha kontroll över utgifterna. Sedan tar du tjänstledigt och sticker ut och reser. Bo i ett annat land under en period, träffa nya människor och få lite perspektiv på livet. 

Jag har till exempel bott i Sydeuropa i perioder och det är mycket lättare att få kontakt med människor där än i Sverige. I stället för att gå hem efter jobbet och sitta ensam i sin lägenhet sticker man ner till hamnen eller något annat livligt ställe, käkar och tar en öl. Jag kan nästan garantera att folk börjar prata med dig. 

Gör det inte med enda målet att träffa en kvinna utan att bygga upp ditt kontaktnät och se världen, vilket i sin tur ökar chansen att träffa någon. 

Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån. 

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

Funderar på att avsluta allt men verkar inte vilja ta några risker ändå, tex vågar han inte visa bild för någon på jobbet kanske får veta det eller vad det var? verkar ju vara en skitsak med tanke på premisserna här
  • Anonym (s)
    Tecum skrev 2025-03-05 19:02:14 följande:
    Jag lider med dig TS och du har fått många otroligt dåliga svar här. Skaffa hund, skaffa vänner, var med familjen, res, ge upp och nöj dig osv. De fattar inte hur det är att vara ensam och inte ha det som "alla" andra har. Du vill ha en kvinna, någon att krama och vara intim med, det går liksom inte att ersätta med något annat. Varför ska det vara så svårt att fatta?

Nu är du i en svacka men kom ihåg att det inte är kört. Din längd är inget plus men inte heller en katastrof. Och ju äldre du blir, desto större chans att träffa en kvinna som ser till personen och inte yttre faktorer.
    TS behöver ett eget liv, egna intressen och vänner. Det är inte sunt att hänga upp sitt välmående på om man träffar en partner eller ej.

Dessutom skulle han bli mer attraktiv.
  • Anonym (s)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-06 20:06:03 följande:

Ni som säger att jag ska sluta tänka på kvinnor eller bara göra annat istället. Jag gör annat också. Särskilt i sina gyllene år mellan 20-30 år var jag väldigt aktiv med vänner och föreningar och allt möjligt. Tjejer gillade inte mig iallafall.

Nu har jag blivit för gammal och det är typ försent att vara oerfaren i min ålder.

Fast då har du ju inte skapat ett meningsfullt liv utan partner. Det är inte sunt att hänga upp sin lycka på om man träffar en partner eller inte, utan man behöver skapa den själv 
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?