Värt att leva helt ensam?
Varför måste det vara en tjej om det nu bara är närhet i en soffa du behöver för att vara nöjd
Varför måste det vara en tjej om det nu bara är närhet i en soffa du behöver för att vara nöjd
Låter ju mer som det än tvärtom, då det är så dyrt för honom men han är desperat efter någons beröring så han betalar ändå
Om han utnyttjade massören så hade jag kunnat köpa det om den istället klagat på vilket slavjobb han gör för så dåligt med pengar men måste gå med på den dåliga dealen för sitter i en desperat situation
Om du inte har ansvar för någon annan och överväger att avsluta allt - varför inte göra en radikal förändring i ditt liv?
Om du inte har något sparkapital så börja spara. Lever man ensam är det ju lätt att ha kontroll över utgifterna. Sedan tar du tjänstledigt och sticker ut och reser. Bo i ett annat land under en period, träffa nya människor och få lite perspektiv på livet.
Jag har till exempel bott i Sydeuropa i perioder och det är mycket lättare att få kontakt med människor där än i Sverige. I stället för att gå hem efter jobbet och sitta ensam i sin lägenhet sticker man ner till hamnen eller något annat livligt ställe, käkar och tar en öl. Jag kan nästan garantera att folk börjar prata med dig.
Gör det inte med enda målet att träffa en kvinna utan att bygga upp ditt kontaktnät och se världen, vilket i sin tur ökar chansen att träffa någon.
Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden.
Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån.
Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?
Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till?
Ni som säger att jag ska sluta tänka på kvinnor eller bara göra annat istället. Jag gör annat också. Särskilt i sina gyllene år mellan 20-30 år var jag väldigt aktiv med vänner och föreningar och allt möjligt. Tjejer gillade inte mig iallafall.
Nu har jag blivit för gammal och det är typ försent att vara oerfaren i min ålder.