• Anonym (Bene)

Värt att leva helt ensam?

Anonym (greg) skrev 2025-03-01 18:11:36 följande:

Det är såklart individuellt, men jag har levt utan förhållande/sex/närhet i cirka 10 år och det har gått rätt bra. För mig har det hjälpt att acceptera att kvinnor helt enkelt inte är intresserade av mig. Jag har istället lagt mitt fokus och energi på mina intressen. Idag tycker jag det är rent av rätt skönt att slippa alla nackdelar som ett förhållande innebär, jag kan bara leva för mig själv.

Bra där! Det är ju det ts behöver förändra för att bli lycklig också
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:52:37 följande:
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.

Tankar om det är att du tydligen är ful. Plus att du inte försöker väga upp det med en vinnande personlighet. 

Dessutom så trycker jag att om det nu var droppen så borde du väl sluta klaga och acceptera din situation. 

• Anonym (Bene)

Ts. Det går inte att skaffa en flickvän om du har svårt att skaffa relationer överlag.

Skaffa en partner ligger på en högre nivå svårighetsgradsmässigt än att skaffa en vän.

Vad är ditt nästa steg?

-finna dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "

-bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

vilken riktning du än tar så behövs ditt aktiva engagemang.

Du kan ju förstås välja vägen "Jacob" som har en ganska föraktfull attityd mot kvinnor. "Varför ska jag ge kvinnor komplimanger" (ingen tvingar dig) plus catfishar kvinnor och struntar fullständigt i att det är människor han leker med. Dyka djupare ner i kaninhålet.

• Anonym (Bene)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 21:52:38 följande:
    Jag är ungefär 10 år yngre än dig. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på diskot i lågstadiet, tjejen sa att jag var för ful. Redan då insåg jag hur mitt liv skulle bli och tyvärr stämde det. Det är förutbestämt hur mitt liv skulle bli, tjejer attraheras inte av killar som mig så är det bara.
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-01 20:14:00 följande:

Ts. Det går inte att skaffa en flickvän om du har svårt att skaffa relationer överlag.

Skaffa en partner ligger på en högre nivå svårighetsgradsmässigt än att skaffa en vän.

Vad är ditt nästa steg?

-finna dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "

-bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

vilken riktning du än tar så behövs ditt aktiva engagemang.

Du kan ju förstås välja vägen "Jacob" som har en ganska föraktfull attityd mot kvinnor. "Varför ska jag ge kvinnor komplimanger" (ingen tvingar dig) plus catfishar kvinnor och struntar fullständigt i att det är människor han leker med. Dyka djupare ner i kaninhålet.

Det tragiska är att kvinnor inte attraheras av kvinnor som mig, som jag precis skrev ovan jag har alltid varit den enda nobbade. Hela livet. Varför skulle det plötsligt ändras?
    Är det den vägen du väljer att gå så landar ditt alternativt i:

-finn dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "
  • Anonym (Bene)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 22:17:29 följande:
    Jag vill inte finna mig i det :( jag vill också ha någon att mysa med och krama. Som det är nu kan jag lika gärna ta mitt liv.
    väljer du också:

Gärna i kombination med (ettan) Sitsen du befinner dig i nu är ett aktivt val också. Det behöver du inse. Du befinner dig i ett vägskäl. 
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-02 18:38:30 följande:
    Bra för dem......
    Vad borde du dra för slutsats av det?
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-02 19:09:00 följande:
    Papperspåse över huvudet? Jag har inga social fobier, jag kan prata med folk och jag har aldrig varit påflugen mot tjejerna. Jag har ingen tvättbräda, men jag är heller inget överviktigt monster. 1.87 och väger 76 kg. 
    Är det så alla dessa fula män har träffat kvinnor?
    Vad gäller dig så (och varför får du även den här tråden att handla om dig?) så verkar du ligga högt på narcissistist skalan. De flesta killar brukar inte uttrycka sig så föraktfullt om tjejer som du gör. När jag visualiserar dig så är det enda jag ser en röd flagga. Försök sätta papperspåse på den.
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-03 01:10:07 följande:
     Du glömde skriva att jag säkert röstar på SD också....
    Varför skulle jag göra det? Vad vill du säga med det?
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-03 09:43:02 följande:
    Säg det du som sitter vid datorn med din härskarteknik och vet allt.....
    Du drar upp sd, placerar sd som något fiktivt som jag skulle benämna dig som. Lägger ord i min mun. Ändå så tycker du att det är jag som sysslar med härskartekniker. Vet du ens vad härskartekniker är? Det är ju det du precis gjorde. Du bara förstärker bilden jag har av dig som en ganska otrevlig individ.
  • Anonym (Bene)

Ts. Du kanske ska läsa en självhjälpsbok. "no fucks to give" tror jag skulle vara hjälpsamt.

Tror också att anledningen till att psykologkontakt inte fungerat är för att du inte förstått än att det är du som behöver göra en förändring. Och då talar jag inte om ytliga saker. Du kan säkert säga orden, "jag vet att jag behöver göra en förändring" men du menar inte det. Behöver du förändra för mycket (ex acceptans) så slår du bakut och hotar med självmord. Placera dig förbi den puckeln och blicka framåt. Vad har du att förlora egentligen med att försöka?

Svar på tråden Värt att leva helt ensam?