Inlägg från: Anonym (orkarintemer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Mammaa44 skrev 2025-03-03 08:30:28 följande:

Har du provat dejta internationellt? Finns en hel del sådana dejtingsajter, i andra delar av världen ser medellängden annorlunda ut

Nej det har jag inte. Jag är svensk och vill ha en svensk tjej.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-03 09:30:32 följande:

Det här med längden är något det skrivs om ofta här inr och i dejtingsammanhang. Detta har satt sig sol ett komplex hos dig och det är det som gör att du inte tar dig vidare och får svårt att skapa nya relationer.

hur lång är du förresten? många som beklagar på sin längd verkar ändå vara över 1,70 vilket jag inte skulle se som kort.

Som sagt, om du bara visste vad jag har fått höra om min längd igenom mitt liv. Främst av tjejer, även min egen mamma. Jag är lite under 1.70.... hade betalat allt jag har på kontot för att få bli iallafall 1.75. Nu är livet inte värt att leva.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-03-03 11:50:15 följande:
    Då gissar jag att du är gott och väl medellängd för svenska kvinnor. Att ha en man som är jämnlång med en är för de flesta kvinmor helt okej. Vissa har också män som är ca 10 cm kortare än dem själva. Med andra ord bör inte din längd vara ett problem alls.

Men att du från din mamma, som borde vara någon som stöttar dej fullt ut, har fått höra att du är för kort så grundar sej dina svårigjeter i det. Alla har inte kompetenta föräldrar. Men de såren går att läka med hårt arbete från dej.
    Jag vill inte verka allt för bitter. Men jag hade en tjejkompis som var 1.55 (för länge sedan) som kallade en kille som flirtade med henne som var 1.75 för dvärg. Även tjejer som min mamma är i min längd och kallar killar för under 1.80 för kortisar. Och sedan alla Youtube intervjuer man hört om korta killar. Korta tjejer är nästan värre när det kommer till längd, de vill kompensera för sin egen korthet.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-03 12:42:46 följande:
    Jag fattar att du säkert fått höra en del som skadat din självkänsla. Men jag kan ärligt säga att jag aldrig dissat en man pga längd. Jag är 1,68 och är attraherad av en man som är 1,70 så det känns som vi är jämnlånga. Bryr mig inte ett dugg om detta, snarar är det mer praktiskt och mysigt när man dansar och kramas än att vara med någon som är 2m.
    ska du kunna komma vidare i livet och känna mer lycka i vardagen så MÅSTE du hitta tekniker på att ignorera dina känslor runt din längd och glömma det gamla. Det märks när en man har komplex och dålig självkänsla och det är det som de flesta kvinnor finner allra mest oattraktivt (det är samma med överviktiga personer, eller någon med stora öron eller sneda tänder osv har man bara en bra självkänslan så fokuserar man inte på sådana detaljer).
    Känns bra att höra att det finns dom som inte gör det. Ja jag vet att min hjärna har snöat in sig på detta och jag kan inte släppa det efter allt jag hört. Jag är fullständigt övertygad om att jag hade haft en tjej (eller flera) om jag varit längre. Min längd har förstört mitt liv.
    Anonym (50/50) skrev 2025-03-03 18:52:47 följande:

Längd är inte allt, jag är 177, så visserligen längre än dig, men flertalet av mina flickvänner tidigare i livet var längre än mig, en bra bit. Så de var ju även längre en genomsnittstjejen och borde med resonemanget att bar vilja ha långa killar inte gått för mig.

Ja det är lätt att säga när man nästan är medellängd. Skulle vara kul att se hur du hade lyckats i min längd 1dm kortare.
    Anonym (Sandra) skrev 2025-03-03 19:21:02 följande:

Jag hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig för dig någon gång, att du får en relation!

Men just nu låter det som att du mår så pass dåligt av det att du verkligen, verkligen behöver prata med en psykolog! Vänd dig till en privat om du inte är nöjd med vårdcentralen! Om du inte orkar gå till någon kanske du kan träffa en psykolog online?

Sedan skulle jag önska att fler kommer med konkreta praktiska tips till dig här i tråden! Jag funderar på om du skulle få lättare att hitta någon om du söker dig till lite ?smalare? kretsar? Som till exempel kyrkan (massor med människor att träffa där!), olika nördkonvent ex Närcon (där samlas individer som bryr sig mer om intressen än utseende), utbildningar och kurser osv.

Någon annan som har någon idé?

Det hoppas jag också, men det lär ju inte hända. Jag har varit hos många psykologbesök och de har den där "STOP" modellen man ska använda hela tiden. Stanna och sluta tänka och gå vidare typ utan att grubbla för mycket. Det hjälper inte mig. Men ja lite smalare kretsar är faktiskt en bra idé. Nu gäller det bara att hitta vart....
  • Anonym (orkarintemer)
    Goneril skrev 2025-03-03 22:22:26 följande:

Nu när jag skummat tråden igen är jag
     nog inne på psykologstöd, TS talar alltså om kroppslängd! Jag trodde att det rörde sig om en fullständigt vanskapt varelse, som puckelryggen i Ringaren i Notre Dame eller Operafantomen och så visar det sig att TS isolerar sig framför datorn för att han är kort i rocken!                                                                                                                                                    Napoleon var kortvuxen och älskad av damerna och se våra egna politiker såsom Leif Pagrotski, Morgan Johansson och Ulf Kristersson! Inte verkar de lida brist på kvinnor! Det finns massor av framgångsrika korta män, framgångsrika på alla plan, yrkesmässigt och i kärlekslivet. TS, du skojar ned oss eller också har du fastnat i en märklig låsning. Dags att du tar dig ur den! Tänk på Napoleon!

Att vara kort är bland det värsta man kan vara som man. Särskilt om man inte har ett manligt ansikte heller. Eller övrig kroppsform.

Napoleon var inte kort för sin tid, han var över medellängd på den tiden enligt Google faktiskt. Ja Morgan och Ulf har lyckats, rika, maktfulla och kända däremot. Jag har klarat mig bra i yrkeslivet. Det är bara kärlekslivet som är åt helvete.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-03 23:08:29 följande:
    Hur lång är du? 
    1.67.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-04 00:36:55 följande:

Nej din längd har inte förstört ditt liv, kanske gjort det lite kämpigare att "ragga" men om du tittar dig omkring så finns det massor av män som är under medellängden som har och haft flertalet förhållanden.

det som förstör ditt liv är att du använder denna anledningen som svar på varför du inte lyckats. Du behöver vilja sluta älta detta som ditt "stora hinder" och "livsöde" och ta itu med ditt mående och självkänsla. Du kan fixa detta och må bra igen, men det är bara du som kan göra jobbet. Sluta slösa bort livet med att må dåligt över detta.
    vårdcentralen, böcker, antidep osv är en bra början Att komma på fötterna igen. sen när det fungerar så börjar du skaffa vänner och hobbies utanför hemmet.

Det stämmer inte att jag inte har försökt. Jag har försökt i många år mellan typ 20-33. Efter det började jag tappade hoppet och inse att det är kört. Det är ju något som gjort att jag är i denna situation och jag misstänker att det beror på min längd eftersom det är vad jag har fått höra.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 07:33:19 följande:

Föddes de rika, kända och maktfulla? Nej , men de blev det trots sin längd. Hur? För att de inte brydde sig om sin längd.

Jag kan förstå att det inte är helt omöjligt. Men jag brydde mig inte heller om min längd tidigare tills jag insåg att det var en väldigt big deal för de flesta kvinnor.
    Goneril skrev 2025-03-04 07:42:52 följande:
    Josef Goebbels till exempel var närmast en dvärg, vägde 45 kg, men han kompenserade för sin bristande längd genom massor av utomäktenskapliga affärer, kvinnorna föll som käglor, den hakkorsprydda uniformen gjorde nog sitt till.
    Han var 2cm kortare än vad jag är, så då är ju jag dvärg också i princip. Sedan var ju han inte så kort för sin tid heller.
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:
    Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån.

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

Jag har också rest runt och umgåtts med folk från olika delar av världen. Jag håller med dig om detta, men jag är inte i situation att kunna flytta permanent nu. Jag vill åka till Östasien någonstans.... ej bestämt vart ännu. Thailand känns lite för basic så kanske blir något grannland.
    Anonym (Postpaket) skrev 2025-03-04 13:57:14 följande:

Kvinnor som börjar bli till åren bryr sig inte alls lika mycket om längd och utseende som yngre kvinnor. Ge inte upp hoppet. Försök hitta sammanhang där du träffar folk. Ha mål att hitta vänner. Trillar du över en trevlig kvinna är det bonus. 

Tjejer bryr sig en hel del om längd ju äldre dom blir, däremot blir dom i övrigt mindre utseendefixerade. Det är när tjejer passerar 18-20 dom blir besatta av längd.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-04 17:31:58 följande:

Var inte ledsen. Det är klart att du träffar någon, som uppskattar och tycker om dig precis för den du är.
    Mig hade det inte spelat någon roll, om jag träffade någon som var lika lång eller lite kortare än mig, och det finns nog fler tjejer som tänker så!

Jag var faktiskt för inte länge sedan lite kär i en man, som var nästan ett huvud kortare. I mina ögon var han verkligen vacker och en av de finaste människor jag träffat.

Jag hoppas att det finns fler tjejer som tänker som dig. Jag får lite hopp faktiskt.
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 20:12:15 följande:
    Jag har svårt att tro att det är omöjligt för dig att träffa någon. Då handlar det oftast inte om utseendet utan personligheten och det verkar du ju inte ha några problem med.

Det här med längden är så otroligt överdrivet. När jag var yngre gjorde jag modelljobb och såg rätt bra ut så jag hade en del män att välja på och jag brydde mig aldrig om längd.

Mannen jag fick barn med är 1,75. Sedan fungerade det inte av andra skäl men jag reflekterade aldrig över hans längd som ju är helt normal. Jag har även varit tillsammans med män som är kortare än så.

Att folk har diverse krav på nätet handlar ju om att de vill förhäva sig själva. Det har inget med verkligheten att göra. Jag har blivit förälskad i män som inte är konventionellt snygga för ett snyggt yttre är lång ifrån allt.

Problemet är att Sverige är så digitaliserat. När jag var yngre så var man tvungen att gå ut om man ville träffa någon och då fick ju alla en chans.

Det är därför du borde bo i ett annat land ett tag där människor inte sitter hemma och fantiserar ihop en idealpartner som inte finns utan faktiskt umgås på riktigt.  

Alltså att vara 1.75 är inte ens kort. Jag blir extra ledsen av det. Som SVT-serien "Short king" där han som var huvudpersonen sa att han mådde dåligt för han var 1.73. Då känner jag mig typ som en dvärg när dom säger så.

Ja jag önskade också att allt digitala bara försvann ärligt talat. Att jag föddes på 60-talet eller något. Nu har man ju inte den turen att kunna gå tillbaka. Allt var nog så mycket enklare då.
  • Anonym (orkarintemer)

Jag har insett att jag inte har den energi som krävs för det här. Jag har slut på energi att försöka.

Vi får se vad jag gör åt detta. Tack för alla svar och hejdå.

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-05 16:21:44 följande:
    Tragiskt att du inte tycker att ditt eget liv är värt något, att du inte lyckats göra något under alla dessa år som gör livet värt att leva. 

Har du inte familj och vänner som gör livet värt att leva?
    Ensamheten förstör mig från insidan.

Nej det det har jag tyvärr inte. Vi har ingen bra kontakt.
  • Anonym (orkarintemer)

Ni som säger att jag ska sluta tänka på kvinnor eller bara göra annat istället. Jag gör annat också. Särskilt i sina gyllene år mellan 20-30 år var jag väldigt aktiv med vänner och föreningar och allt möjligt. Tjejer gillade inte mig iallafall.

Nu har jag blivit för gammal och det är typ försent att vara oerfaren i min ålder.

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-06 20:12:56 följande:
    Det är ju en del av ditt problem. Du är aktiv med vänner och föreningar för att få kontakt med tjejer. Du ska ju vara aktiv för att du gillar det. Du behöver ju skifta fokus.
    Vad jag än gör så är det fel enigt er här.
    Anonym (s) skrev 2025-03-06 21:00:41 följande:
    Fast då har du ju inte skapat ett meningsfullt liv utan partner. Det är inte sunt att hänga upp sin lycka på om man träffar en partner eller inte, utan man behöver skapa den själv 
    Jag har ett bra liv i övrigt. Är det så konstigt att jag saknar någon att mysa med som de flesta haft i sitt liv?
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (W) skrev 2025-03-06 21:28:16 följande:
    Har du ett bra liv? Du verkar ju fundera om det är värt att leva?
    Att leva utan närhet, det är vad jag undrar över. Ni som tycker jag är larvig kanske aldrig varit i samma situation?
    Anonym (-) skrev 2025-03-06 21:29:07 följande:
    Nej det är inte konstigt att du saknar det. Däremot är det både konstigt och osunt att hela din livsglädje och lycka beror på det. 
    Det är den enda jag saknar i mitt liv. Och det saknar jag någon extremt. Alla vill väl uppleva kärlek och närhet någon gång i sitt liv?
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (W) skrev 2025-03-06 22:19:58 följande:
    Ingen har sagt att du är larvig. Däremot tycker jag att det är konstigt att du skriver att du har ett bra liv. För du verkar ju totalt ha gett upp på livet. Och jo, jag har varit och är jävligt ensam i livet. Dock alltid sett till att ha vänner.
    Jag har ett hyfsat bra liv men jag saknar den fysiska kontakten. Aldrig få en kram eller något. Det håller på att ta sönder mig från insidan.

Det övriga är inte värt något känns det som.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-07 07:40:04 följande:

Om du har ett bra liv, varför skriver du då att du inte orkar mer?

Eftersom jag saknar närhet och kärlek.
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-07 07:43:17 följande:
    Då får du se till att det övriga blir värt något. Det kan du påverka.
    Det har jag redan påverkat. Saknar närheten iallafall.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?