Bo som äldre föräldrar?
Det behöver ju inte vara att de skäms för sin ålder, men det kanske inte ger jättemycket att umgås med andra som är i en ålder där de skulle kunna vara deras barn. Rätt stor skillnad i livserfarenhet. Jag har en hel del 25-30-åringar på mitt jobb och trots att de är välutbildade och väldigt trevliga så känns de väldigt unga och är inga jag skulle önska umgås med på min fritid. Jag bor i Göteborg, medelklassområde/villaområde och här är de flesta inte särskilt unga föräldrar. Förmodligen för att unga människor ofta inte har ekonomi att köpa hus här.
Skäms ni för er ålder? Varför inte bara stå upp för dom ni är? Det är inget konstigt att bli föräldrar i högre ålder. Tvärtom väldigt vanligt eftersom ålder på förstagångsföräldrar ökar och det blir vanligare att börja om med bebis efter man separerar.
I storstäder är det mycket omsättning på människor så ni har möjlighet att bli ganska anonyma i mängden om ni tänker en flytt. Sikta på ett större bostadsområde vilket även brukar innehålla radhus/villor i ytterkanten.
Rent generellt är ett mindre villaområde sämre då många är bofasta sedan länge, dvs mycket äldre människor och ni får troligen grannar som är hälften så gamla som ni och har småbarn i samma ålder som era.