Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Att hitta någon.

Tycker att det är lite problematiskt hur du verkar se på kvinnor. Kanske är det där som skon klämmer? Hur gammal är du?

Primera är ett kortspel så om du säger/skriver så till kvinnor blir de nog lite fundersamma. Svenska verkar inte vara ditt första språk, och det är inget problem i sig, men det kan vara bra att jobba lite på hur du uttrycker dig.

• Lynx123
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 10:47:04 följande:

Jag kommer ifrån ett 21 årigt förhållande. Där alkoholen var viktigaste att få i sig. När jag har hittat någon som jag fastnat för så har hon varit med i våld. Det gör inget om det finns potential. Men det blir inget lyckligt slut. Så jag börjar ge upp att hitta kärleken.  

Du behöver nog hitta tillbaka till dig själv först innan du börjar fokusera på förhållanden. Efter ett långt, svårt förhållande är du kanske lite trasig? Kanske lite bitter också med tanke på att du avfärdar kvinnor som trash?

För att attrahera rätt person gäller det att jobba på din självkänsla och allmänna livsinställning. När du träffar kvinnor - är du genuint intresserad av dem eller sitter du mest och pratar om dig själv och hur dåligt ditt förra förhållande var? Är du trygg och stabil nog i dig själv?
  • Lynx123
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-03 22:37:12 följande:

Det känns på ett sätt bortkastat att ha varit en bra pappa till en tjej och en kille. Har tagit hand om sin familj, jobbat och varit borta ibland men varit den närvarande föräldern hemma. 
    När man läser vad många kvinnor skriver känns det som att det var inget värt. att vara pappa
    Vad mer kunde jag gjort?
    Trösten är att båda mina barn var "mina" barn när de var små och att vi fortfarande har riktigt bra kontakt.
    Min särbo är mer morsa på olika sätt än deras respektive bio-mammor.
    Men jag vägrar att bli sedd som den frånvarande föräldern bara för att jag är man.
    Mina barns mammor har verkligen brytt sig och bidragit till att barnen blivit vad de är. Full respekt för det, absolut.
    Jag har trots allt bidragit och lagt en väldig massa engagemang i mina barn.
    Två misslyckande förhållanden men två fantastiska barn!

Bortkastat att ha varit en bra pappa? Allvarligt?

Och att vägra bli sedd som en frånvarande förälder har väl inget att göra med att vara man - det handlar väl om bristen av närvaro???
Svar på tråden Att hitta någon.