Inlägg från: Anonym (Sänyrb (man) 50) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att hitta någon.

När jag skillde mig så trodde jag att hitta någon borde vara enkelt. Då jag är skötsam , dricker inga mängder. Har en ordnad ekonomi, Är helt klart en familjefar. Tycker om att primera kvinnan jag är med. Så hon får känna sig lite speciell.  Men så var inte fallet. Att hitta någon att dela sitt liv verkar vara omöjligt. Antingen är det gamla pensionärer som stöter på mig eller så är det trach kvinnor. Dom kvinnor som jag fastnar för, faller inte för mig. Eller lägger tid på annat, eller har gett upp att hitta någon. 
    Nu ligger jag i sängen och är jävligt ledsen och känner att är det sådant här liv det blir eller kommer att vara. Att känna sig oälskad. 
    Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Att hitta någon.

Jag kommer ifrån ett 21 årigt förhållande. Där alkoholen var viktigaste att få i sig. När jag har hittat någon som jag fastnat för så har hon varit med i våld. Det gör inget om det finns potential. Men det blir inget lyckligt slut. Så jag börjar ge upp att hitta kärleken.  

Jag har släppt allt det gamla. Det var inget bra. Jag jobbar och håller på med föreningsliv med. Håller på aktivt med mycket. Åker på ishockey elitserien. Har många vänner som vill umgås. Till och med personer som vill umgås med mig, som jag inte har tid till. Då jag har tagit åt mig för mycket. Men just partner talar vi killar inte om bland vänner. Dom kvinnor som jag har fastnat för. Har inte fastnat för mig. Dom kvinnor som har fastnat för mig. Ser jag inget långvarigt med. Jag vill inte leka med deras känslor heller. Bara för jag ska känna mig mindre oälskad. 
    Jag har träffat 2 kvinnor som jag har fastat för som jag har fått samtycke. Men dom kvinnorna har varit i en relation. Dom kommer inte att skilja sig. Det är olika tidsperiod med. 

Nej, jag är klar med barn. Jag har 2 redan som är vuxna. Som dyrare mig. 

Går jag in för något ska det vara för livet. Vill inte se något som går åt helvete. Jag kör inte något spel.  Det har jag fått nog av. Har testat KBT som bollplank. 
    Han menar på att jag är överklädd. Att jag dras till kvinnor som har farit illa. Utan jag vet om det. Bara för jag tycker synd om dom. Att jag har mycket empati. 
    Har man sedan studera hur hjärnan fungerar just i digitala dejtingvärlden. Så blir man singel. Det gäller att tänka utanför boxen.

Jag skulle med lätthet gå in i relation med en kvinna som har varit med i våld. Men då måste jag se längre fram att det finns potential. Att jag kan se något fint längre fram. 

Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-02 22:44:11 följande:

Hur länge har du varit singel och letat? Det är svårare för alla när man kommer upp i åldern just pga allas bagage.

Det du kan göra är att förbättra dig själv för att göra dig mer attraktiv och fortsätta försöka. Vi råka alla ut för nitlotter på vägen, men att vara bitter hjälper ingen. Var tacksam för att du åtminstone attraherar vissa kvinnor, det är inte alla män som gör det.

Nu är jag inte bitter utan mer ledsen. Var i går i allafall. Jag kan inte förbättra mig mer. Jag blir bjuden på representation fester. Men känner mig ledsen när jag får gå själv. För jag har ingen käresta. 

Att jag siktar högt. Ska en man inte har krav vi också? Är det bara kvinnor som ska ha krav? Jag tänker ett längre perspektiv. 

Jag har varit singel i 3.5 år. Sedan har jag en kort period umgås intensivt med en kvinna. Men det är nu ett tag sedan. 

Jag är en närvarande pappa. Jag har barn på heltid. Barn ska aldrig känna sig oönskad. Jag har hjälpt barn I utsatthet.

Svar på tråden Att hitta någon.