Inlägg från: Anonym (Medlem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medlem)

Syster fast i missbruk

Skulle du kanske kunna tänka dig att besöka ett NA möte? Du kan besöka en grupp som anhörig och be om råd där. Det har ibland dykt upp anhöriga på det mötet som jag håller i, och det är väldigt fint att få det förtroendet till att erbjuda stöd och råd. Är även nyttigt för dom andra att få höra hur det är ur en anhörigs perspektiv.

Hur som helst så fattar jag verkligen att du inte orkar mer. Och att du känner hat. Det är vi många som gör/gjort. Men av din text att döma så förstår jag också den underliggande kärleken du såklart har för din syster, alla fina minnen från när ni var små. Hon finns kvar därinne, under alla lager av misär. Hade själv en sån anhörig. Idag är han drogfri och har jobb, tack vare möten.
    Jag ville rädda honom till varje pris, men jag kom till slut till insikt att han behövde rädda sig själv. Man kan aldrig rädda någon annan som inte vill. Däremot så låg jag på han en del i början om möten. Jag mutade han tillomed för att han skulle gå? Egentligen ska man ju inte göra så. 

Men mitt råd till dig är iallafall att besöka ett möte. Det går att hitta möten om du går in på www.nasverig.org sen så klickar på menu listan och väljer ?möten? sen klicka på fysiska möten och väljer stad. 
    Gå dit, be om råd. Sen kanske du kan ha ett samtal med din syster och erbjuda dig att följa med henne dit. Fattar om du inte pallar göra det dock, det är inte ditt ansvar överhuvudtaget. Hoppas att det blir bättre för er! Kram

Svar på tråden Syster fast i missbruk