• Anonym (L)

Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?

Jag är nybliven singel och mina barn är i tidiga skolåldern samt en på förskola. Jag har siktet på en seriös relation och vill ha någon att älska och älskas av. Men jag vill inte att han ska barn, för jag njuter av mina barnfria veckor och skulle allvarligt bli knäpp av att behöva ta hand om någon annans barn också. Jag vill ha en sorgfri relation där barn INTE är inblandade och jag vill absolut inte att han ska hålla på och lägg sig i mina barn heller, det sköter jag själv ihop med deras pappa. 

Går det att hitta en sån relation? Hur tänker ni andra är optimalt som redan har familj och dejtar? 

• Svar på tråden Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?
  • Anonym (Ve)

Det blir nog svårt. Kanske t o m omöjligt att hitta någon i din ålder utan barn. Du kan ju rikta in dig på någon äldre som är klar med den biten. Allt är en avvägning. 

• Anonym (47 år)

Det hänger väl mycket på hans egen ålder och vad du söker där. En jämnårig eller nåt år äldre kan ju ha vuxna barn och det kan ju vara något att fundera på. 

Någon som inte har barn skulle jag INTE rekommendera , det kan bli svårt med förståelsen för hur det är att ha barn och då du ändå har rätt små barn behöver du ju vara förälder på ett annat sätt än med nån med tonåringar tex.  Hur bra samarbete du än har med exet måste ju ändå en partner köpa konceptet med barn och har han sagt nej till barn vill han nog inte heller anpassa sig till att det finns barn i ekvationen.  

• Anonym (L)
    Anonym (Ve) skrev 2025-03-02 14:42:30 följande:

Det blir nog svårt. Kanske t o m omöjligt att hitta någon i din ålder utan barn. Du kan ju rikta in dig på någon äldre som är klar med den biten. Allt är en avvägning. 

Äldre män lockar mig inte alls, jag är en person med mycket energi och ungdomlig. Yngre matchar mig bättre. 
  • Anonym (Ve)
    Anonym (L) skrev 2025-03-02 14:51:56 följande:
    Äldre män lockar mig inte alls, jag är en person med mycket energi och ungdomlig. Yngre matchar mig bättre. 
    Det är inget fel med singelskapet heller. Skulle gissa att det du vill är en omöjlighet i praktiken.
  • Anonym (?)

Någon avancerad kk alltså.  Ni umgås vissa veckor men är självständiga i övrigt

• Anonym (L)
    Anonym (?) skrev 2025-03-02 15:00:34 följande:

Någon avancerad kk alltså.  Ni umgås vissa veckor men är självständiga i övrigt

Nej, det är inte KK det är särbo. Stor skillnad! Eller är alla relationer innan man flyttat ihop och skaffar barn KK? Jättekonstig kommentar! 
  • Anonym (Gör inte samma misstag)

Jag vill varna för en sak. Efter min skilsmässa i nära din ålder träffade jag en betydligt yngre kvinna. Jättebra tyckte jag, inga barn hade hon, ville inte ha heller. Jag har redan (vuxna) barn, vill inte ha fler så perfekt.

Men efter några år ändrade hon sig hon ville ha barn och då var jag nästan 50. Hon sa att hon vill ha, men inte om jag inte vill. Skall hon offra det för mig? Nej så kan jag inte göra. Så jag blev tvungen att lämna henne. Vilket var väldigt smärtsamt. Lika illa som min första skilsmässa faktiskt.

Så träffa någon, men någon med vuxna barn.

• Anonym (Äl)

Alltså jag är i din ålder och hade aldrig velat dejta någon med yngre barn. Antingen ska de vara äldre tonåringar eller vuxna. Spelar ingen roll om de bara är hos den jag dejtar varannan vecka. 

Du vill själv inte ha någon med barn och kan inte förvänta dig heller att någon vill ha dig av samma anledning speciellt då när de inte är så gamla ännu. 

Träffar du någon utan barn som trots allt vill träffa dig så kan det ju hända att den personen vill ha egna. 

Det bästa i detta fall är ju att träffa någon som har äldre barn som snart är vuxna eller vuxna och då givetvis en som inte har nåt emot att du har yngre barn. Men som sagt så tror jag det är svårt då många inte vill bli bundna till varannan vecka barn. 

• Anonym (L)
    Anonym (Ve) skrev 2025-03-02 14:57:39 följande:
    Det är inget fel med singelskapet heller. Skulle gissa att det du vill är en omöjlighet i praktiken.
    Nä, men nu VILL jag dejta. Jag har levt som en ensamstående i en massa år trots relation och är redo sedan långt innan jag lämnade den relationen egentligen. 
  • Anonym (Ve)
    Anonym (L) skrev 2025-03-02 16:03:07 följande:
    Nä, men nu VILL jag dejta. Jag har levt som en ensamstående i en massa år trots relation och är redo sedan långt innan jag lämnade den relationen egentligen. 
    Jösses vilket bortskämt resonemang. Det du vill ha är i praktiken omöjligt, oavsett hur mycket du VILL ha det. Det är för övrigt inte dåligt att vara singel. 
Svar på tråden Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?