• Anonym (L)

Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?

Jag är nybliven singel och mina barn är i tidiga skolåldern samt en på förskola. Jag har siktet på en seriös relation och vill ha någon att älska och älskas av. Men jag vill inte att han ska barn, för jag njuter av mina barnfria veckor och skulle allvarligt bli knäpp av att behöva ta hand om någon annans barn också. Jag vill ha en sorgfri relation där barn INTE är inblandade och jag vill absolut inte att han ska hålla på och lägg sig i mina barn heller, det sköter jag själv ihop med deras pappa. 

Går det att hitta en sån relation? Hur tänker ni andra är optimalt som redan har familj och dejtar? 

• Svar på tråden Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?
  • Anonym (Man 9)

Levde i en död relation i många år för barn, singel nu men de känns så lågt  borta att dejta pressentra en ny för barn å allt, tänker mer singel livet ut eller tills barn flyttar ut !

• burleskburkläsk
    Anonym (L) skrev 2025-03-02 15:13:06 följande:
    Nej, det är inte KK det är särbo. Stor skillnad! Eller är alla relationer innan man flyttat ihop och skaffar barn KK? Jättekonstig kommentar! 
    Konstig hur då?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ve) skrev 2025-03-02 16:14:03 följande:
    Jösses vilket bortskämt resonemang. Det du vill ha är i praktiken omöjligt, oavsett hur mycket du VILL ha det. Det är för övrigt inte dåligt att vara singel. 
    Exakt och men är ju heldre singel än har nån som bara vill ha nån för att ha nån...usch jobbigt.
  • Anonym (Ve)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 16:22:26 följande:
    Exakt och men är ju heldre singel än har nån som bara vill ha nån för att ha nån...usch jobbigt.
    Eller hur?
    Ts resonemang verkar mest rikta sig åt att jag vill ha det här, ge mig det här. Kommentarer om att det hon vill ha är i princip omöjligt avfärdas direkt för att hon VILL ha det. Fruktansvärt bortskämt.
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Ve) skrev 2025-03-02 16:26:32 följande:
    Eller hur?
    Ts resonemang verkar mest rikta sig åt att jag vill ha det här, ge mig det här. Kommentarer om att det hon vill ha är i princip omöjligt avfärdas direkt för att hon VILL ha det. Fruktansvärt bortskämt.
    Känns som att dollar måste in i livet!
  • Anonym (Wtf)

Men varför skulle en ung kille välja en singelmamma? Kan du själv komma på en enda anledning?

• burleskburkläsk
    Anonym (Ve) skrev 2025-03-02 16:26:32 följande:
    Eller hur?
    Jaa och vilken frisk människa vill göra den resan med henne...ingen.

Hela attityden...lycka till med att hitta nån som vill vara med just dig för att du är du när du är nån bortskämd bossig typ.
  • Anonym (L)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-02 16:34:58 följande:

Men varför skulle en ung kille välja en singelmamma? Kan du själv komma på en enda anledning?

Finns inte kärlek längre? 
  • Anonym (Också singel)

Jag förstår TS precis. Jag fyller 48 i år, har varit singel i snart ett år. Nu är mina barn alla mellan 14-20, så lite äldre. Men jag vill också träffa en man utan barn, och gärna lite yngre. Och det verkar finnas ganska gott om dom där ute. Även ganska mycket yngre män som inte vill ha barn och som gärna vill ha en relation med en tjej som är klar med sånt. 

• Anonym (Singel)

Du får nog fortsätta vara singel. Då det du vill ha, är nästintill omöjligt.

Jag är frivilligt barnfri kvinna på 42 år. Det är extremt sällsynt att vi vill ha män med barn. Oftast handlar det om någon som själv vill ha barn. Och det brukar vara mycket yngre kvinnor. 

Varför skulle någon ge upp allt det. Du vill i princip plocka russinen ur kakan.  Men förväntar dig samtidigt att den andra personen inte ska det. Det är inte realistiskt. Bästa för folk med barn, är att satsa på någon med barn själv. Kanske äldre barn i ditt fall.

Som kvinna som är frivilligt barnfri. Har jag ett mycket större utbud av män. Då det finns betydligt fler män som inte vill ha barn. Än det finns kvinnor. Är nog knepigare för män där eftersom många kvinnor har barn. 

Så det är lite, varför skulle jag ens titta på en man med barn. Dom är osynliga för mig. Finns nog män utan barn som tänker lite likadant. Även om jag är mer sällsynt på marknaden och därför blir automatiskt mer eftertraktad av dessa män som inte vill ha barn.

Rådet är att du letar inom dina egna ramar.

Barn + barn passar bäst. Utan barn+ utan barn bäst.

Och det är för komplicerat, när det finns en annan förälder med.  Risk för mycket tjafs, drama och huvudvärk. Sådant undviker jag som pesten.

Svar på tråden Ni i min ålder (45), hur tänker ni med dejting?