Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Köpa menskopp första gången, tips tack!

Jag hade tur och hittade min favorit direkt. Jag testade Lunette för kanske 4-5 år sedan och vi har varit bästisar sen dess.
    Det märkte jag i somras när vi åkt iväg på semester och jag insåg att den låg kvar hemma. Gick in på något av nätapoteken och beställde ett annat märke och det funkade men inte alls lika bra

Jag beställde två olika storlekar direkt första gången och provade mig fram, orkade inte hålla på och skicka tillbaka och så. Jag har fött barn men bara med akut snitt, samtidigt har jag riklig mens de 2-3 första dagarna så jag var osäker.

Det som är så bra är ju att du kan sova med den. Och du kan fortsätta använda även mot slutet av menstruationen även om flödet är minimalt så att säga. Med tampong är ju risken att det blir alldeles för torrt och dra ut en tampong som inte... nej det är vidrigt! Jag kommer aldrig använda det igen!

Jag känner mig säker även vid bad och så, det är inga problem. Det man ska tänka på är att få den på plats när man sätter in så att den inte är "vikt" där inne. Då kommer det ju rinna förbi. Och sen att inte dra rakt ut bara när man ska tömma, för det har bildats ett vakuum. Så man måste få det att släppa först. Lycka till!

Svar på tråden Köpa menskopp första gången, tips tack!