Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Motverkar "orgasmglappet"?

Sex handlar om att ge och ta. Att tillsammans njuta och må bra, komma nära varandra. Man ska inte ge och ge och ge och inte få något tillbaks?I längden är det självutplånande. Det är ett samspel, och ska inte behöva vara så krävande eller prestationsinriktat.

Jag är kvinna, och har den inställningen. För mig är det viktigt att det känns lika bra för honom som för mig. Jag vill att han ska känna sig trygg med mig.

Tror du får lyfta det med din partner, och kanske gå i samtalsterapi.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Bokmärken) skrev 2025-03-03 16:20:36 följande:
    Ja...jag ger och hon tar. Men jag fattar vad du menar. Jag tycker nog ändå att vi är nära. Vi har ett samspel. Däremot så har du säkert rätt i att jag är rätt prestationsinriktad. Det är jag nog i väldigt många sammanhang. 
    Men jag är inte otrygg  med henne eller vad det är du vill mena. Och jag får massor tillbaka. Kanske inte sexuellt men i övrigt. Sexuellt är det en autopilot som inte går att slå av. 
    Jag tänker att en del av ansvaret här också ligger hos henne, att det ska kännas bra för dig. Hon kanske borde tänka till lite med.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bokmärken) skrev 2025-03-03 16:20:36 följande:
    Ja...jag ger och hon tar. Men jag fattar vad du menar. Jag tycker nog ändå att vi är nära. Vi har ett samspel. Däremot så har du säkert rätt i att jag är rätt prestationsinriktad. Det är jag nog i väldigt många sammanhang. 
    Men jag är inte otrygg  med henne eller vad det är du vill mena. Och jag får massor tillbaka. Kanske inte sexuellt men i övrigt. Sexuellt är det en autopilot som inte går att slå av. 

Jag förstår. Jag menade sexuellt samspel, och att ge och ta sexuellt, för att komma nära varandra på det planet med. Trygg, som i att ni förstår varandra och kan känna er avslappnade när ni har sex. 
    Du är nog inte ensam om att uppleva det så, generellt känns det som att det satts mycket prestation i sex, både för män och kvinnor. Man får försöka jobba på det.

Svar på tråden Motverkar "orgasmglappet"?