Anonym (Ida) skrev 2025-03-11 20:57:50 följande:
Ja allt det här hör ihop.
spända muskler som inte kan slappna av.
jag känner en som också tar botox mot smärtan. Det är det enda som hjälper när det gått så långt.
Jag har också haft besvär med spänningshuvudvärk. Det började så för mig. Det tog mig 1,5 år av kronisk spänningshuvudvärk sedan försvann det och återkommer bara vid mens eller stress. Så det går att bli av med.
Det som hjälpte mig var dock just det faktum att slappna av. oftast är det ju just det man inte kan.
Jsg lyckades eftersom jag blev gravid och slutade jobba på 2 år. Då släppte alla mina spänningar. När jag sedan började jobba återkom dom men nu med andra symtom som värk i kroppen på olika ställen, hjärtrusningar, illamående och yrsel.
Tar du ssri tabletter?
Möjligt att det "bara" är spända muskler men ibland undrar man, jag tror jag ska dö varje dag av bara kollapsa. Det är nästan komiskt tragiskt.
Har börjat käka amitriptylin igen. Har ätit det förr men sluta väl av någon anledning säkert att det inte fungera. Men lovat att testa igen. Men ssri vill jag hellst hålla mig borta från djävulens medicin. Men jag är lite i kris så hade inget val. Man måste ju vara typ död om läkaren ska skriva ut muskelavslappende och inte jävla skit paraflex. Behöver något som verkligne gör något. men alla läkare tror man e torsk. Så inte ens värt att fråga.