Inlägg från: Deeru |Visa alla inlägg
  • Deeru

Vad händer i min kropp?

kan vara att du inte tar upp b12 via tarmen utan behöver injencera.
    låter som att du har Pots, vilket behandlas bra med b12 även om nu landstinget inte går med på det längre, så för egen del får jag beställa från tyskland så jag kan injencera själv.

• Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-14 16:28:50 följande:

tack för svar. 

fick dock provsvar igår på b12, låg på 930. Normalvärde är mellan 150-650. 
    hoppades att det skulle varit b12 brist, men verkar ju inte så :( 

Äter du tillskott så ger det ett falskt utslag på blodprov. Du kan ha en brist i alla fall.

Du bör kolla upp hela järnpanelen, homosystine, d-vitamin, folsyra osv

• Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-14 16:46:09 följande:
     har slutat äta vitaminerna nu.
    vet du hur länge man behöver avvakta tills man kan testa om sig?

Har du pots?
    är du inte rädd för att få för höga värden av b12? Läste att de inte heller är jättebra. 

Helst mer än fyra månader innan man testar, vilket min kropp inte hade klarat av. Ja, jag har pots och Me. Därför känner jag så väg igen mig i dina symptom. Jag har blivit mycket bättre tack vare b12 :)

Det där med höga värden, det är alltså dåligt om du har höga värden utan orsak, att man inte äter tillskott men ändå har höga värden, då är det en indikation på cancer. Det är alltså inte farligt att få höga värden av tillskott/injektioner. Kroppen kissar ut överskottet.

Skulle rekomendera dig att gå med i fb gruppen b12 wake up. Där kan du få betydligt bättre info än vad jag kan återge :)

• Deeru

Läste även lite av det du skrev om nacken, jag har ett gäng diskbråck i min nacke. Går regelbundet till en naprapat (skulle aldrig gå till en kiropraktor) Det tog tid, men alla dessa behandlingar har verkligen gjort under för kroppen. Går en gång i månaden för att hålla  kroppen i skick.

• Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 11:00:06 följande:
    Men mår eller mådde du dåligt varje dag?
    tror jag redan är med i den gruppen, har inte skrivit något inlägg än dock. 
    Jag mår bättre, men jag mår inte bra. Skulle säkert må bättre om jag inte jobbade så mycket men vad ska man göra liksom?
  • Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 10:50:35 följande:

Jag gick till en naprapat förut, och kändes inte som han ville knäcka mig. Slutade bara med att jag fick massage i 1h. vet inte om jag behövde knäckas ifs. 

Min naprapat knäcker ytterst lite. För som hon säger "jag vet vad som drar i vad" Men hon knäcker absolut också. Även bland naprapater får man kanske leta lite tills man hittar den rätta. Sen är det ju ingen mirakelkur, man kan inte bara gå en gång. 

Bor du i stockholm kan jag rekomendera min :)

• Deeru

Kunde plötsligt inte citera av någon anledning. Men vilken tur att du bor här :D Kontakta Anna Konradsson på Forma. Hon är dessutom specialutbildad för nackar :)

• Deeru
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-15 12:54:32 följande:
    Tack snälla! 
    Lycka till!
  • Deeru

Hej igen!
    Vet du vad du kan göra hemma själv? Köp eller låna en blodtrycksmaskin (den bör också kunna kolla pulsen)

Ligg ner i 10 minuter, starta den och se vad du har för blodtryck och puls. Sen ställer du dig upp och startar den igen. Om blodtrycket ligger på ungefär samma siffror, men pulsen går upp med över 30 slag/minut så har du garanterat pots.

Svar på tråden Vad händer i min kropp?