Inlägg från: Anonym (33) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33)

Vad händer i min kropp?

Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-03 08:48:30 följande:
    Vad händer i min kropp?

är en tjej på 32år, inge alkohol,nikotin,koffein eller droger.
    160cm lång, 60 kg.
    tränar inte men rör på mig varje dag. 

lider i stort sätt varje dag av nedan symptom, vissa dagar lite bättre, men mår aldrig helt bra? 

Suddig syn 

Hjärndimma

Dålig balans 

Muskelsvaghet i rygg 

Yrsel 

ostadig gång

Stickningar i underarmar, vader fötter och händer 

Hög puls

Svimningskänslor

Andfåddhet 

Förstoppning 

Svag 

Orkeslös

någon som har förslag på vad det kan vara?
    äter varje dag b12, d vitamin och magnesium.
    runt mens äter jag även järn.

har själv läst mig till att det låter som b12 brist? Men senaste provtagningen visade P?Kobalamin Resultat: 370 pmol/L. 

Har vid 2 gånger i mitt liv haft brist på folsyra, men det har ordnat upp sig när jag ätit tablett. 

Låter som min kollegas sambo som har postcovid, sambon är mycket sämre och kan inte jobba, men beskrivningen av problemen påminner mycket.
  • Anonym (33)
    Anonym (33) skrev 2025-03-17 08:19:28 följande:
    Låter som min kollegas sambo som har postcovid, sambon är mycket sämre och kan inte jobba, men beskrivningen av problemen påminner mycket.
    Råkade skicka för tidigt. Finns i alla fall forskare som tror att också hjärtat kan påverkas. Men ditt hjärtfel kanske är medfött, eller?

https://www.langtidscovid.se/kunskapsoversikt/hjarta-och-karl 
  • Anonym (33)
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-17 18:50:12 följande:

Jag vet faktiskt inte om mitt hjärtfel är medfött. läkaren kunde inte svara på det. Fick veta för första gången förra året att jag hade problem. 

Tack! ska läsa på om postcovid. Hur länge har sambon varit dålig i det? Vet du om man kan bli bättre?

Är en ganska ny kollega så jag har inte riktigt koll. Men flera år i alla fall. Vet inte mer om postcovid än det som står att läsa på olika länkar, men det kan ju ge de symptom du har i alla fall, och risken är högre för ovaccinerade. Så du kanske ska kolla upp det?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ny-studie-fran-goteborgs-universitet-visar-vaccinets-effekt-pa-langtidscovid--onbcgx 
Svar på tråden Vad händer i min kropp?